تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2441
بازدید استادان دانشگاه های اندونزی از مؤسسه

بازدید استادان دانشگاه های اندونزی از مؤسسه

جمعی از استادان دانشگاه های اندونزی ، چهارشنبه، هشتم اسفند، از مؤسسۀ علمی – فرهنگی دار الحدیث بازدید كردند.

این استادان ، كه به دعوت مركز جهانی علوم اسلامی و به منظور آشنایی با شخصیت ها و مراكز علمی و فرهنگی ایران در كشورمان به سر می برند، ضمن حضور در پژوهشكده و دانشكدۀ علوم حدیث ، با آیة الله ری شهری ، رئیس مؤسسۀ دار الحدیث، دیدار كردند.

آیة الله ری شهری در این دیدار، ضمن اشاره به بازدید ماه گذشتۀ خود از كشور اندونزی و دانشگاه های اسلامی آن، علاقۀ مسلمانان اندونزی را به ایران و انقلاب اسلامی، فوق العاده توصیف كرد.

وی، به زمینه های مشترك فرهنگی در كنار گسترش فعالیت های سیاسی و اقتصادی دو كشور اشاره كرد و افزود:« حضور این هیئت علمی و فرهنگی در قم و مؤسسۀ دارالحدیث، می تواند موجب تقویت روابط شود و امیدوارم پس از تقاهم نامه هایی كه منعقد می شود ، روابط مستحكم تری میان دو كشور ایجاد شود».

در این دیدار، سرپرست گروه نیز با اشاره به این كه پرداختن به علوم حدیث در دانشگاه های اندونزی بسیار ضعیف است، درخواست كرد سه نفر در سطح كارشناسی ارشد و یك نفر در سطح دكتری، از این كشور در دانشكدۀ علوم حدیث ایران تحصیل كنند و نیز چند استاد از این دانشكده به اندونزی اعزام گردد. این استادان از دانشگاه های محمدیه مالانگ، دانشگاه شریف هدایت الله جاكارتا و دانشگاه اوهمكا به ایران آمده اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :