هم مدفن آن جناب را در ترشيز دانسته اند، ولى اين عده كيانند و مدركشان چيست؟ معلوم نيست و ما منكر نيستيم كه در ترشيز هم امامزاده اى به نام حمزه وجود دارد ولى اين حمزه كيست و نسبش چيست جاى تأمل است و به گفته و عقيده عوام هم كه ناشى از وجود يك بقعه منتسب به حمزه در ترشيز باشد و يا مثلاً مولود از اظهارات خدام آن بقعه دائر بر اين كه اين حمزه همان حمزة بن امام موسى الكاظم عليه السلام است گردد نمى توان اعتماد و اتكاء نمود و على هذا اين عقيدت به كلى بى اصل و اصولاً بدان توجهى نشايد.
و اما مدفن حمزه در سيرجان
و اما نسبت به مدفون بودن حمزة بن امام موسى الكاظم عليه السلام در سيرجان كرمان در كتاب انوار المشعشعين از كتاب لب الانساب نقل نموده است كه حمزة بن موسى عليه السلام مادرش ام ولد و مدفنش در سيرجان كرمان و او را سه پسر به نام حمزه و على و قاسم بوده كه هر سه تن هم اعقابى را دارا مى باشند.
و سپس بيانات اسكندربيك منشى را از كتاب عالم آراى عباسى دائر به مدفون بودن حمزه در قريه اى از قراء شيراز و حاكى از توجه پادشاهان صفويه به مزار او و تعميراتى كه كرده اند و موقوفاتى كه براى آن قرار داده اند نقل و بعدا مى نويسد كه بعضى هم گمان كرده اند كه حمزة بن امام موسى عليه السلام در ترشيز مدفون است ولى اين بنده در هر مقام و موردى آنچه لازمه دقت است به عمل مى آورد و اين كه اهل طهران گفته اند كه امام زاده حمزة بن امام موسى عليه السلام در رى مدفون و قبر او به قبر امام زاده عبدالعظيم بن عبداللّه بن حسن بن زيد بن امام حسن عليه السلام متصل و داراى گنبد و حرم هم مى باشد كه مردم به زيارت او مى روند، مدرك درستى براى آن پيدا نكرده ام و معلوم نيست كه مدفون در آن بقعه كيست و نام مباركش چيست، زيرا مأخذ