275
شناخت نامه حضرت عبدالعظيم حسني (ع) و شهر ري ج13

امام موسى عليه السلام فرمود: عَمْرُوبن عُبَيْد از خانه امام صادق عليه السلام خارج شد در حالى كه فريادش به گريه بلند بود و مى گفت: هَلَك مَنْ قالَ برايه وَنازَعكُمْ فى الفَضْلِ وَالعِلْمِ. هلاك شد كسى كه در احكام خدا به نظر خود عمل مى كند و با شما در علم و فضل به نزاع مى پردازد.۱۲

75 ـ كرامات صالحين، محمدشريف رازى (معاصر)

1 ـ كرامت حضرت عبدالعظيم عليه السلام

پنج بهار از عمر خويش را پشت سر نهاده بودم كه يك بار به همراه برادر بزرگم به بام خانه رفتم و خواستم از گذرگاه باريك و تند ميان حياط خلوت و حياط بزرگ، بگذرم كه در ميانه راه دچار سرگيجه شدم و با از دست دادن تعادل خويش بى اختيار از ارتفاع هفت مترى سقوط نموده و با صورت به كف حياط آمدم و بخشى از آجرها و مصالح ساختمانى نيز پس از سقوط من به رويم ريخت.
بر اثر سقوط از ديوار و ريختن مصالح ساختمانى بر روى من، صداى مهيبى در خانه طنين مى افكند به گونه اى كه همه خانواده سراسيمه از درون منزل بيرون ريخته و به ناگاه با پيكر درهم شكسته و بى روح و آغشته به خون من روبرو مى گردند.
از ديدن آن منظره وحشتناك فرياد سردادند و بر اثر شيون و فرياد آنان همسايگان آگاه مى گردند و منزل مملوّ از زن و مرد و پير و جوان مى شود و در اين ميان گريه مادر و بستگانم صحنه غمبار و رقّت انگيزى پديد مى آورد.
برخى از بستگان به سرعت خود را به حرم مطهر امام زاده حمزه، فرزند گرامى امام كاظم عليه السلام مى رسانند و مرحوم پدرم را از آنجا به منزل آورده و از جريان آگاهش

1.وسائل الشيعه، ۱۱/۲۵۲.

2.شاگردان مكتب أئمة عليهم السلام، اول، قم، چاپ مؤلف، ۱۳۷۱ش، ج ۲، ص ۴ ـ ۱۳.


شناخت نامه حضرت عبدالعظيم حسني (ع) و شهر ري ج13
274

در روز قيامت با خيانتش وارد محشر مى شود. وَمَنْعُ الزّكاةِ المفروضة لانَّ اللّه عزّوجلّ يقول: «فَتُكْوَى بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ» (توبه 35) ندادن زكات واجب كه خدا فرموده: پس به وسيله آن نقدينه ها پشت و پهلو و چهره هاشان را مى گدازند. شَهادَةُ الزُور وَكتْمانُ الشَهادةِ لاَِنّ اللّه عزوجل يقولُ: «وَلاَ تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ) وَمَنْ يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ» (بقره 283) شهادت نادرست و كتمان شهادت زيرا خداى متعال فرموده: (شهادت را كتمان نكنيد) و هركه آن را كتمان كند و نديده انگارد دل او گناهكار است. وشَرْبَ الخَمْرِ لانّ اللّه عزّوجلّ نَهى عَنها كَما نهى عَن عِبادةُ الاَوثانِ «إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ» (مائده 90) شرب خمر زيرا خداوند از آن در رديف بت پرستى نهى فرموده است (همانا شراب و قمار و بت پليدند و از اعمال شيطانى است از آنها پرهيز كنيد). وَتَرْكُ الصّلوةِ متعَمِّداً أَوْ شيئا مِمّا فَرضَ اللّه عزّوجلّ لانَّ رسُول اللّهِ صلى الله عليه و آله قالَ: مَنْ تَرَكَ الصَّلوةَ متَعمّدا فَقَدْ بَرى مِنْ ذمّة اللّهِ و ذِمّةِ رَسَوله. و ترك عمدى نماز يا ترك چيزى از آنچه كه خداى عزوجل واجب گردانيده از كبائر است زيرا رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: هركه نماز را عمدا ترك كند از پيمان خود و پيمان رسول خدا خارج شده است. وَقَقْضُ الْعَهْدِ وَ قَطيعَةِ الرّحم لاَنَّ اللّهَ عزّوجلّ يقولُ: «وَالَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللّهَُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُوْلَئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ» (رعد 25) نقض عهد و قطع رحم از گناهان كبيره اند زيرا خدا فرموده (آنها كه عهد خدا را پس از استحكام مى شكنند، و آنچه را كه خدا امر به وصل آن نموده قطع مى كنند و فساد در زمين مى نمايند) لعنت خدا بر آنها است و آخرت براى ايشان خانه بدى است.

  • نام منبع :
    شناخت نامه حضرت عبدالعظيم حسني (ع) و شهر ري ج13
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1382
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 123152
صفحه از 393
پرینت  ارسال به