تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2546
برنامه های دانشكدۀ علوم حدیث در سال 87

برنامه های دانشكدۀ علوم حدیث در سال 87

News

  
پنج شنبه 5/2/87

راوی: معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشكدۀ علوم حدیث، برنامه های سال 87 این دانشكده را اعلام كرد.

به گزارش راوی ، هادی حجت، این برنامه ها را بدین شرح اعلام كرد: تکمیل کادر هیئت علمی دانشكده، برگزاری سومین دوره دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون، برگزاری اولین دوره دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق و عرفان، بازنگری سر فصل های سه گرایش موجود مقطع کارشناسی ارشد، برگزاری یک دورۀ فشردۀ پنجاه ساعته برای سه نفر از اساتید برجسته دانشگاه های اسلامی کشور چین به زبان انگلیسی با همکاری هیئت علمی دانشکده در دانشکدۀ علوم حدیث قم و چند دورۀ فشردۀ دیگر در شهرستانها، از جمله برگزاری تربیت مربی حدیث برای گروهی از بسیجیان علاقه مند با همكاری نیروی مقاومت بسیج .
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشكدۀ علوم حدیث، به برنامه های سال گذشته این دانشكده اشاره كرد و گفت: در سال 86 بخش معاونت آموزشی دانشکده ، برنامه های مختلفی اجرا کرد که پیگیری برای طراحی و تصویب رشته ها و گرایش های جدیدی در مقاطع ارشد ودکتری صورت ، از جملۀ این اقدامات بود. امیدواریم در سال جاری با اخذ مجوزهای لازم که از دفتر گسترش آموزش وزارت علوم خواهیم گرفت بتوانیم رشته ها و گرایش های مختلفی را در دانشکده دایر کنیم و زمینۀ تبدیل دانشکده به دانشگاه را فراهم سازیم .
وی با بیان كمبود اعضای هیئت علمی این دانشكده افزود: در سال گذشته توانستیم هفت نفر هیئت علمی جدید را جذب کنیم و برای تکمیل کادر هیئت علمی اطلاعیه یی تهیه شد که متن آن مورخ 25/1/87 در روزنامه های جمهوری اسلامی و ایران در سال جدید به چاپ رسید .

دكتر حجت، از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت تحصیلات تکمیلی این معاونت را برگزاری جلسه دفاع از دوازده پایان نامۀ کارشناسی ارشد بیان کرد و گفت:
سه نفر از دانشجویان رشتۀ علوم حدیث گرایش کلام وعقائد ، هفت نفر از گرایش تفسیر اثری و دو نفر از گرایش نهج البلاغه در سال 86 موفق به دفاع از پایان نامه های خود شدند که تعدادی از این پایان نامه هادر موضوع خودکاملا بدیع و نوآورانه هستند .
وی در خصوص طرحهای پژوهشی سال گذشتۀ این دانشكده گفت: در سال گذشته 18 طرح پژوهشی نیز در گروه های تخصصی و شورای آموزشی -پژوهشی دانشکده به تصویب رسید . سه طرح پژوهشی از دانشجویان ارشد کلام ، ده طرح پژوهشی از دانشجویان گرایش تفسیر اثری و پنج طرح از دانشجویان گرایش نهج البلاغه که امیدواریم این دانشجویان در سال جاری بتوانند از پایان نامه های خویش دفاع کنند. .
وی سپس گزارشی از جذب دانشجو در سال گذشت ارائه كرد و گفت:
در سال گذشته علاوه بر جذب دانشجو در مقطع کارشناسی در سه گرایش تفسیر اثری ،کلام و عقائد و نهج البلاغه در قم و تهران جذب دانشجو داشتیم .
در قم سومین دورۀ آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برگزار شد که جمعا سی نفر درسه گرایش مذکور پذیرفته شدند و در تهران نیز از طریق کنکور سراسری از بین خواهران و برادران علاقه مند دانشجو پذیرفتیم . در مقطع دکتری نیزآزمون دومین دورۀ دکتری مدرسی معارف اسلامی ، گرایش قرآن و متون برگزار شد و در این مقطع نه نفردانشجو پذیرفته شدند. کلاس های این دوره از بهمن ماه شروع شده است.
در بخش آموزش های آزاد توانستیم در تابستان دهمین دورۀ فشردۀ آشنایی با علوم و معارف حدیثی را با همکاری مجتمع فرهنگی مسجد بلال صدا و سیما برگزار کنیم همچنین دوره یی در شهر ارومیه با همکاری مجمع محبان آل یاسین این شهر برگزار گردید که با استقبال خوبی مواجه شد . سمینار آموزشی یک روزۀ تکریم ارباب رجوع با همکاری سازمان آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران، از جمله فعالیت هایی بود كه در این بخش انجام شد.
یكی دیگر از كارهای مشترك این دفتر، برگزاری یك دورۀ فشردۀ آشنایی با علوم و معارف حدیثی با همكاری رادیو معارف بوده است. هم اكنون برنامه های آن ضبط شده و در مرحلۀ ثبت نام هستیم. علاقه مندان می توانند برای شركت در این دوره به نشانی Radiomaaref.ir مراجعه كنند. این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می شود و برنامه ها در ساعات خاصی از طریق شبكۀ معارف رادیو پخش می شود.
دكتر حجت در مورد شرایط ثبت نام در آزمونهای این دانشكده افزود:
آزمون كارشناسی ارشد ویژۀ طلاب در تاریخ 27/2/87 برگزار می شود .
مهلت ثبت نام در این آزمون تا تاریخ 12/2/87 تمدید شده است .

ضمنا" خواهران علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم حدیث در سال تحصیلی 87-88 می توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری این دانشکده را انتخاب کنند .
خواهران و برادران علاقه مند در مقطع کارشناسی ارشد سه گرایش تفسیر اثری ،کلام و عقائد و نهج البلاغه نیز که در آزمون سراسری سازمان سنجش شرکت کرده اند می توانند بعد از مصاحبۀ علمی در دانشکدۀ شهرری تهران حضور پیدا کنند. طلاب علاقه مند دارای مدرک سطح دو حوزه و یا دارای مدرک کارشناسی رسمی همراه با سطح یک حوزه به ادامۀ تحصیل در سه رشتۀ مذکور می توانند تا اردیبهشت ماه مدارک مورد نیاز را به آدرس دانشکدۀ قم ارسال نمایند و در آزمون اختصاصی دانشکده شرکت نمایند .پیش بینی می شود در سال جاری در صورت استقبال مناسب بتوانیم تعداد 30 نفر دانشجو از بین طلاب علاقه مند جذب نماییم .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :