تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2561
نرم افزار هوشمند اعراب گذاری احاديث به بهره برداری می رسد

نرم افزار هوشمند اعراب گذاری احاديث به بهره برداری می رسد

News

  
یکشنبه 8/2/87

راوی: نرم افزار هوشمند اعراب گذاری احاديث، در شش ماه نخست امسال، در مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحديث به بهره برداری می رسد.

به گزارش راوی: مدير فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحديث در گفتگويی اختصاصی، ضمن اعلام اين خبر، توليد نرم افزار « دانشنامۀ احاديث پزشكی» و نسخۀ جديد نرم افزار« دانشنامۀ امام علی(ع)» را نيز در اين واحد در دست انجام بيان كرد.

حجة الاسلام و المسلمين احسان سرخه ای در باره ساير برنامه های اين واحد در سال جاری افزود: ارائۀ نرم افزاری كه توانايی استفاده از احاديث در گوشی تلفن همراه را عموميت ببخشد، و توليد نرم افزار نمايه گذاری از جملۀ اين برنامه هاست.
وی دربارۀ پايگاه حديث نت گفت: اين پايگاه با عضويت بيش از 2200 كاربر، مشتمل بر114 عنوان كتاب در183 جلد ، 66 عنوان مجله ،400عنوان مقاله است كه اطلاعات وسيعی را دراختيار پژوهشگران عرصۀ علوم حديث می گذارد. وی افزود: از ويژگی های اين پايگاه ارسال روزانۀ حديث توسط پست الكترونيك به كاربران، و ارائه اخبارپژوهش حديثی است كه در معاونت فرهنگی موسسه دارالحديث و شعبۀ خبرگزاری ايكنا در اين موسسه تنظيم می شود.
وی پايگاه های ديگر اين مؤسسه را پايگاه كنگرۀ بين المللی شيخ كلينی وديگر، پايگاه كتاب خانه های فراگير بيان كرد كه با هدف ارائه فهرست منابع موجود در كتابخانه های مختلف شروع به كار كرده است و اگر محققی در صدد بدست آوردن كتابی برآيد می تواند با مراجعه به اين سايت اطلاعات مورد نظر را بدست آورد.
سرخه ای در خصوص ديگر برنامه هايی كه در سال 87 در زمينۀ پايگاهها به بهره برداری خواهد رسيد گفت: پايگاهی با نام شهر حديث، با هدف جلب مخاطبان غير محقق در مقاطع سنی دبيرستان و دانشگاه شروع به كار خواهد كرد .اين پايگاه در زمينه ارائه حديث با توجه به نگارش سه جلد كتاب «منتخب ميزان الحكمة» و «دانشنامۀ احاديث پزشكی» در دو جلد در غالب يك شهر با ويژگی های گرافيكی در سال جاری به پايان خواهد رسيد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :