تاريخ : پنج شنبه 1391/9/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 25963
استفاده از فرصت های زندگی، امری ضروری است

استفاده از فرصت های زندگی، امری ضروری است

سالهای عمر برای خودشان نمود دارند و هر روز به صورت 24 بخش نمود پیدا می کند. این بخش ها سه نوعند، نوعی از آن برای انسان نور و سروری دارد که به حدی خرسند می شود که می گویند اگر این خرسندی بین جهنمیان پخش شود همه آنها از خوشحالی از آتش جهنم غافل می شوند.

پژوهشگر علوم حدیث:
استفاده از فرصت های زندگی، امری ضروری است
حجت الاسلام و المسلمین احسانی فر لنگرودی سخنران این هفته مراسم تواصی به حق دارالحدیث، با تاکید بر اهمیت «فرصت» در زندگی گفت: هر لحظه عمر، گرانمایه ترین سرمایه است که به سرعت در حال گذر است
به گزارش پایگاه حدیث نت جلسه تواصی به حق مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث بیست و دوم آذرماه، با حضور آیت الله ری شهری ، پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث، دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث و کارکنان دارالحدیث برگزار شد.
وی اظهار داشت: در بحار الانوار آمده است که مرحوم علامه مجلسی به نقل از عدة الداعی ابن فهد حلی می فرماید:
قال النبي (ص) : إنه يُفتح للعبد يوم القيامة على كلّ يومٍ من أيام عمره ، أربعة وعشرون خزانة - عدد ساعات الليل والنهار - فخزانة يجدها مملوءةً نوراً وسروراً ، فيناله عند مشاهدتها من الفرح والسرور ، ما لو وُزّع على أهل النار لأدهشهم عن الإحساس بألم النار ، وهي الساعة التي أطاع فيها ربه، سالهای عمر برای خودشان نمود دارند و هر روز به صورت 24 بخش نمود پیدا می کند. این بخش ها سه نوعند، نوعی از آن برای انسان نور و سروری دارد که به حدی خرسند می شود که می گویند اگر این خرسندی بین جهنمیان پخش شود همه آنها از خوشحالی از آتش جهنم غافل می شوند.
این پژوهشگر علوم حدیث ادامه داد: ثم يُفتح له خزانةٌ أخرى فيراها مظلمةً منتنةً مفزعةً ، فيناله عند مشاهدتها من الفزع والجزع ، ما لو قُسّم على أهل الجنة لنغّص عليهم نعيمها ، وهي الساعة التي عصى فيها ربه، اما امان از بخشی که در آن ظلمات و ترس است، و وقتی این بخش را می بیند چنان ترس و ناراحتی به او دست می دهد که اگر این حال ترس و ناراحتی را بین اهل بهشت تقسیم کنند، نعیم بهشت را برای بهشتیان تلخ خواهد کرد.
حجت الاسلام احسانی فر بیان داشت: ثم يُفتح له خزانةٌ أخرى فيراها فارغةً ، ليس فيها ما يسّره ولا ما يسوؤه ، وهي الساعة التي نام فيها أو اشتغل فيها بشيء من مباحات الدنيا ، فيناله من الغبن والأسف على فواتها حيث كان متمكّناً من أن يملأها حسنات ما لا يوصف. و یک بخش دیگر خالی است، خنثی از خوبی و بدی است، در این زمان چنان حالت تأسف و حسرت به وی دست می دهد که چرا از فرصت ها نیکی جمع نکرده و به همین جهت یکی از اسامی روز قیامت یوم التغابن است.
حجت الاسلام و المسلمین احسانی فر لنگرودی تصریح کرد: در زندگی حواسمان را جمع کنیم و از تمامی فرصتها و لحظات زندگی استفاده کنیم، ما می توانیم قبل از خواب قصد کنیم که با این نیت می خوابم که سحر برخیزم و عبادت بجا آورم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :