تاريخ : پنج شنبه 1391/9/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 25964
دارالحدیث، متکفل تدوین برنامه های حدیث جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است

دارالحدیث، متکفل تدوین برنامه های حدیث جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است

با همکاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، بخش حدیث و علوم پیرامونی جشنواره از غنای مطلوب برخوردار شود.

دارالحدیث، متکفل تدوین برنامه های حدیث جشنواره بین المللی امام رضا( سلام الله علیه) است
مسئول فرهنگي و هنري اداره کل ارشاد قم گفت: در بخش حدیث جشنواره، دو طیف تخصصی و عمومی مورد توجه است تا با محوریت مؤسسه دارالحدیث وهماهنگی دبیرخانه مرکزی به نتیجه نهایی برسد.
سیدرسول موسوی نژاد در گفتگو با پایگاه حدیث نت، با بیان این مطلب افزود: سال گذشته چهل کشور در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند که در 180 نقطه جهان جشنواره برگزار شد.
همچنین تنوع موضوعات برگزاری جشنواره در بخش پژوهشی، فرهنگی ، هنری و جشن های مردمی یکی از امتیازات این جشنواره است.
معاون فرهنگي و هنري اداره کل ارشاد قم تصریح کرد: موضوعات پژوهشی از عمده ترین برنامه های جشنواره است که مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش مؤسسه جامعة المصطفی العالمیة متکفل تدوین دانش نامه امام رضا(سلام الله علیه)، شده است.
همچنین انتظار و مهدویت در آموزه های رضوی پژوهشی است که مرکز تخصصی مهدویت متولی برگزار آن در سال گذشته بود و بیش از 400 مقاله دراین باره دریافت شد و سه جلد کتاب خروجی این جشنواره است که به زودی منتشر می شود.
وي با تشکر از معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه به خاطر ارائه پیشنهاد همکاری و مشارکت با این جشنواره، اظهار اميدواري کرد، با همکاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، بخش حدیث و علوم پیرامونی جشنواره از غنای مطلوب برخوردار شود.
گفتنی است، معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث با ارائه طرحی آمادگی خود را برای مشارکت در برپایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به اداره کل ارشاد استان قم اعلام کرد. این طرح مورد تصویب اداره کل ارشاد استان و نیز دبیرخانه مرکزی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس قرار گرفت.
یادآوری می شود، عظیمترین جشنواره ی فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت و سراسر نور دو گل بوستان کاظمی، عالِمِ آلِ محمد(ص) حضرت امام علی ابن موسی الرضا(سلام الله علیه)و کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه(س) در «دهه‌ی کرامت» (از یکم تا یازدهم ذیقعده) به همت مردم ولایتمدار و مسؤولان خدوم در داخل و خارج از کشور به شکل باشکوهی برگزار می گردد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :