تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2609
برنامه های گروه كلام و عقاید پژوهشكدۀ علوم و معارف حدیث در سال جدید

برنامه های گروه كلام و عقاید پژوهشكدۀ علوم و معارف حدیث در سال جدید

News

  

پنج شنبه 26/2/87

راوی: مدیر گروه كلام و عقاید پژوهشكدۀ علوم و معارف حدیث، فعالیت های سال گذشته و برنامه های سال جدید این گروه را اعلام كرد.

به گزارش راوی: حجة الاسلام و المسلمین دكتر رضا برنجكار، با اشاره به هدف اصلی این گروه كه به سامان رساندن كتاب «موسوعه اعتقادى» است افزود: موسوعه اعتقادى در هفت بخش معرفت‏شناسى، خداشناسى، عدالت خداوند، پيامبرشناسى، امام‏شناسى، معادشناسى و انسان‏شناسى، مجموعه‏اى است كم نظير در جمع‏آورى معارف روايى اعتقادى. 

از بين هفت بخشى كه به آن اشاره شد دو بخش معرفت‏شناسى و خداشناسى در دو شكل «عربى» و «عربى - فارسى» به زيور طبع آراسته گرديد. مجموعه «عربى» در 5 جلد به نام موسوعة العقائد الاسلامية (المعرفة ومعرفة اللَّه) و مجموعه «عربى - فارسى» در هفت جلد به نام «دانش نامه عقايد اسلامى (معرفت‏شناسى و خداشناسى)» به چاپ رسيده است».
وی گفت: موسوعة العقائد الإسلاميّة (5 جلدى) به عنوان أثر برتر كنگره دين پژوهشان در سال 1383 برگزيده شد و دانش نامه عقايد اسلامى (هفت جلدى) در سال 1386 به عنوان كتاب سال جمهورى اسلامى در شاخه كلام انتخاب شده و جايزه آن توسط رياست محترم جمهورى اهدا گرديد.
همچنين در روزهاى پايانى سال گذشته مجلدات هشتم و نهم (ادامه هفت جلدى) در موضوع «عدالت خداوند» به چاپ رسيده است.
دكتر برنجكار در خصوص برنامه های امسال این گروه گفت: در ابتداى سال جارى (1387) مراحل پژوهش اوّليه موضوع (پيامبرشناسى) به پايان رسيد كه براى كنترل و نظارت تقديم رياست محترم مؤسسه حضرت آيت اللَّه رى شهرى گرديد. گروه كلام و عقايد در سال جارى بررسى نهايى موضوع (پيامبرشناسى) و شروع پژوهش در دو موضوع (امام‏شناسى) و (معادشناسى) را در دستور فعاليت‏هاى پژوهشى خود قرار داده است اميد است در ذيل عنايات امام زمان عليه السلام اين گروه بتواند گامهاى مهمى در ترويج معارف اهل بيت‏عليهم السلام بردارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :