تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2630
استفاده از ظرافت های هنری در انتقال اخبار

استفاده از ظرافت های هنری در انتقال اخبار

News

  

دوشنبه 30/2/87

ری شهری: با استفاده از ظرافت های هنری در انتقال اخبار باید برای نظام و کشور جاذبه آفرینی شود.

به گزارش راوی: تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السلام گفت: باید با استفاده از ظرافت های هنری و تکنیک های خبری، برای نظام اسلامی و کشور جاذبه آفرینی شده، در نقطه مقابل حرکت دشمنان که ایجاد یاس ناامیدی و دلزدگی در جامعه است، جهت گیری داشته باشیم.

آیت الله محمّدی ری شهری روز یکشنبه در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران شبکه خبر، جامع نگری و گزیده گویی را از عوامل موفقیت در اقناع و جذب مخاطب برشمرد و افزود: باید اطلاع رسانی به مردم، به نحوی باشد که مخاطب احساس نکند، از خبرهایی بی اطلاع مانده و باید برای کسب اطلاع از آن ها سراغ رسانه های بیگانه برود.
وی تصریح کرد: شبکه خبر، در حوزه تاثیر گذاری بر افکار عمومی در خارج از کشور نیز نقش مهمی ایفا می کند، و این از قابلیت های بالای رسانه ای است که باید به نحو مطلوب مدیریت شود تا نظام از آثار و برکات آن بیش از پیش بهره مند شود.
آیت الله محمّدی ری شهری مطالعه تجربیات سایر رسانه ها و استفاده از جدید ترین تکنیک های خبر رسانی را مساله ای بسیار مهم در امر اطلاع رسانی برشمرد و گفت: باید با شناخت کافی از روش های استراتژیک و فنی رسانه های بیگانه در نقطه مقابل آنان حرکت و جهت گیری شود.
رئیس دانشکده علوم حدیث گفت: شیطان و پیروانش در دنیا به دنبال ایجاد جاذبه برای دنیا و هوسهای نفسانی و پیروی از طاغوت اند که در مقابل رسانه های نظام جمهوری اسلامی می بایست برای اسلام، اهل بیت (ع) و نظام، جاذبه آفرینی داشته باشند.
وی با بیان اینکه می بایست مردم را همیشه در جریان امور قرار داد تاکید کرد: بسیاری از اخباری که به نظر می رسد، قابل انتشار نباشد را می توان با روش های صحیح و لحاظ ظرافت های خاص، به مردم بازگو کرد تا برای مردم، نیازی برای مراجعه به دیگر رسانه ها برای کسب خبر باقی نماند. آیت الله محمّدی ری شهری اعتماد سازی را از دیگر وظایف خطیر رسانه ها برشمرد و گفت: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه یک شبکه خبری و یک رسانه است که باید برای حفظ و تقویت آن تلاش شود. وی همچنین اطلاع رسانی در حوزه های فرهنگی و مذهبی را از برنامه های ارزشمند شبکه خبر برشمرد و گفت: در انتقال اخبار مذهبی باید جاذبه آفرینی داشته و ظرافت های هنری در آن ها به دقت مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله محمّدی ری شهری همچنین در این جلسه با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: آنچه در زندگی مادی و معنوی انسان مهم است این است که اگر انسان در دنیا زندگی می کند، قلبش باید برای آخرت بتپد و متوجه روزی باشد که همه اعمالش بر وی نمایان خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم حدیث گفت: انسانی که توجه به آخرت داشته باشد، به مرتبه ای از بی نیازی می رسد که در دنیا به چیزی غیر از خدا، احساس نیاز پیدا نمی کند و دنیا برایش بسیار گواراتر از کسی می شود که همه توجه خود را مصروف به امور دنیوی کرده است.
آیت الله محمّدی ری شهری افزود: علاقه شدید به دنیا موجب می شود تا انسان به مرتبه ای تنزل یابد که عطش سیری ناپذیر نسبت به احتیاجات مادی و هوس های دنیوی پیدا کرده و به حرص شدید مبتلا شود. وی گفت: بنا به وعده الهی، انسان خداگرا و آخرت گرا دنیایش سامان خواهد يافت و زندگی توام با آسایش و آرامش خواهد داشت.
در این دیدار اردشیر زابلی زاده رئیس شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی طی گزارشی از برنامه ها و طرح های در حال اجرا در شبکه خبر گفت: در این شبکه تلاش شده است تا از نیروهای خبره، مطلع و بهره مند از جدید ترین نظریات اطلاع رسانی استفاده داشته باشیم.
وی گفت: بنا به نظرسنجی های انجام شده این شبکه در حوزه سیاسی اولین جایگاه را در نزد مخاطبان داشته و در حوزه مذهبی بعد از شبکه قرآن سیما دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :