تاريخ : سه شنبه 1391/9/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27230
بانک پژوهشی اخلاق کاربردی و نظری راه‌اندازی می‌شود

بانک پژوهشی اخلاق کاربردی و نظری راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از تدوین بانک اطلاعات پژوهشی در حوزه اخلاق کاربردی و اخلاق نظری به زبان انگلیسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقیامروز در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت با اشاره به تأسیس پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث در سال ۹۰ اظهار کرد: این پژوهشکده با دو گروه جدید اخلاق نظری و اخلاق کاربردی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به فعالیت‌های گروه روانشناسی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث اشاره کرد و گفت: در این گروه دیدگاه و نگرش روانشناسی حاکم است و مفاهیم اخلاقی از منظر روانشناختی پژوهش می‌شود.

رئیس پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: پژوهش‌هایی در قالب موضوعات شادکامی، مهارت‌های زندگی، مکارم الاخلاق، خویشتن‌داری جنسی و پیشگیری از اعتیاد در این گروه به پایان رسیده و طرح‌های مطالعاتی روانشناسی زهد و روانشناسی توبه مراحل نهایی خود را می‌گذرانند.

وی عنوان داشت: طراحی رشته‌ حدیث و مطالعات زندگی در مقطع کارشناسی و رشته روانشناسی مثبت‌گرا در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر فعالیت‌های گروه روانشناسی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به فعالیت‌های دیگر گروه روانشناسی این پژوهشکده گفت: این گروه طرح اسلامی‌سازی مشاوره را با همکاری سازمان بهزیستی پیگیری می‌کند که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی از تهیه بانک اطلاعات پژوهش‌های انجام شده به زبان انگلیسی در حوزه اخلاق کاربردی و اخلاق نظری خبر داد و افزود: تعدادی کتاب و مقاله برای تهیه این بانک شناسایی و جمع‌آوری شده که با راه‌اندازی این بانک در آینده اطلاعات آنها در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با اشاره به فعالیت‌های واحد جامعه‌شناسی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری گفت: طرح‌های جامعه‌شناسی در قالب صله رحم، انحرافات اجتماعی از دیدگاه امام علی(ع)، دسته‌بندی احادیث خانواده با رویکرد جامعه‌شناختی و مفاهیم اجتماعی یا جامعه‌شناسی عهد و پیمان در این واحد پیگیری شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :