تاريخ : سه شنبه 1391/10/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27286
لزوم تلاش همگانی برای اطلاع رسانی اخبار حدیثی

لزوم تلاش همگانی برای اطلاع رسانی اخبار حدیثی

حجت الاسلام صادقی بر لزوم همدلی، کار و تلاش همگانی بخش های آموزش، تحقیق و پژوهش معارف اهل بیت(ع)، برای اطلاع رسانی و تولید اخبار حدیثی تاکید کرد.

مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قران و حدیث، در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، با بیان این مطلب افزود: فعالیت‌هایی که در حوزه آموزش، تحقیق، پژوهش صورت می پذیرد، آنگونه که شایسته است، خبررسانی و اطلاع رسانی نمی‌شود و این ضعفی است که باید برای آن ساز و کاری طراحی شود.
حجت الاسلام و المسلمین «صادقی»، تصریح کرد: آیت الله ری شهری نیز بر اطلاع رسانی تاکید داشته اند، اما روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث و روابط عمومی دارالحدیث، اطلاع رسانی مناسبی را آنگونه که باید، انجام نمی دهند.

مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قران و حدیث با بین آسیب های وارد بر اطلاع رسانی گفت: بخشی از این کاستی به عهده مسؤلان است. برخی مسؤلان اهمیت خبر را جدی نمی گیرند و تمایلی به تولید خبر ندارند. در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی دانشکده فعالیت هایی صورت می گیرد، زمانی مطلع می‌شویم که کار از کار گذشته، بعد از گذشت چند روز مطلع می شویم برنامه ای بوده که هیچ فایده‌ای برایش مترتب نیست.
حجت الاسلام صادقی، ایجاد دغدغه‌های لازم بین مسئولان دانشکده را یکی از ارکان تولید خبر عنوان داشت و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی‌ نیز می تواند زمینه تولید خبر را فراهم سازد.
وی اظهار داشت: معرفی پایگاه اطلاع رسانی اخبار حدیث و تبلیغات برای معرفی این پایگاه اهمیت فراوانی دارد به گونه ای که پایگاه اطلاع رسانی مرجع برای خبرگزاری ها فراهم شود.
حجت الاسلام صادقی با انتقاد از اطلاع رسانی کتب منتشر شده بیان داشت: همین وضعیت را در انتشارات داریم، انتشارات دارالحدیث که متولّی تولید کتاب‌های حدیثی است نتوانسته به شکل مطلوب اطلاع رسانی کند و برای نمونه روزنامه کیهان این کار را می‌کند، بقیه نشریات این کار را می‌کنند در حالی که این ظرفیت هست که خودمان کتاب‌هایمان را به آنها معرفی کنیم .
وی خاطر نشان کرد: برخی از کتاب‌های ما به چاپ 50 و 60 رسیده و این افتخاری است، برای این موارد چقدر اطلاع رسانی شده است؟ در صورتی که می توان با برنامه ای هدف دار به اطلاع رسانی جامع در خصوص نشریات حدیثی پرداخت تا این خلا برطرف شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :