تاريخ : پنج شنبه 1391/10/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27299
سرافرازی و عزت در خدمت به زائران امام حسین(ع) است

سرافرازی و عزت در خدمت به زائران امام حسین(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین مسجدی، با اشاره به خدماتی که در طول مسیر نجف به کربلا به زائران ارائه می شود گفت: سبقت در خدمت به زائران مصداق آیه شریفه «فستقبوا الخیرات» است و خدمت به زائران امام حسین(ع) مایه سرافرازی و عزت است.

پایگاه حدیث نت: نشست هفتگی «تواصی به حق»، چهارشنبه 20 دی ماه با حضور پژوهشگران، مديران و كاركنان مؤسسه دارالحديث و نيز دانشجويان و دست‌اندركاران دانشگاه قرآن و حديث بعد از نماز ظهر و عصر در نماز خانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، برگزار شد.
سخنران این هفته مراسم «تواصی به حق»، حجت الاسلام مسجدی بود که به امتیازات خدمتگذاری به زائران حرم حسینی اشاره داشت.
وی به دستاوردهای سفر به کربلا اشاره کرد و افزود: هنگام عزیمت از سمت نجف اشرف به کربلای معلی با صحنه ها و جلوه های جالب و واقعا توصیف نا پذیر برخورد کردیم.افرادی که در بین راه مشغول خدمت هستند واقعا از دل و جان به زائران حسینی خدمت می کنند و این مطلب مشهود است.
پژوهشگر علوم حدیث ادامه داد: هنگامی که از نجف به کربلا در حرکت هستید در این مسیر 80 کیلومتری به بهترین شکل به زائران خدمت می کنند. حتی بعضی از خدمتگذاران تمکن مالی ندارند اما از خدمت رسانی مصایقه نمی کنند.
حجت الاسلام مسجدی بیان داشت: شب هنگام به خیمه ای رسیدیم خیمه ای که توسط هیئت عزاداری برای میزبانی زائران اهل بیت(ع) برپا شده بود، با مسئول هیئت مشغول صبحت شدم، وی شغل سبزی فروشی داشت، متوجه شدم که خرج یک هفته این هیئت حدود 20 میلیون دینار است، حال شما توجه کنید که یک سبزی فروش باید حداقل ماهی 5/1میلیون دینار پول ذخیره کند تا بتواند یک هفته هزینه هیئت را تأمین کند. این امری بسیار پسنده است که هر ماه مبلغی برای خدمت در راه امام حسین(ع) پس انداز نماییم.
وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر در خدمت رسانی احترام به زائران بود. گاهی ما به کسی خدمت می کنیم اما با رفتار و کردار نامناست اجر خدمت را محدود می کنیم، اما خدمتگذاران مسیر امام حسین(ع) با کمال احترام به زائران خدمت می کنند. طی یک هفته تا شب اربعین، 18 میلیون زائر تمامی نیازهایشان را در این راه برآورده می کنند بدون اینکه کوچکترین پشتوانه دولتی داشته باشند و خدمتگذاران مکتب حسینی، خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را مایه سرافرازی خود می دانند.
استاد دانشگاه قران و حدیث تاکید کرد: هر کسی در راه خدا خدمتی انجام می دهد هرچند ناچیز باشد اما چون در راه خداست اجر و ثواب بسیار دارد، مصداق آیه 10سوره مبارکه فاطر که می فرماید: «کان یرید العزه فلله عزتُ جمیعا».
حجت الاسلام مسجدی اظهار داشت: نکته مهم دیگری که در طول این سفر مورد توجه قرار گرفت، سبقت افراد برای خدمت به زائران حسینی بود و سبقت در خدمت به زائران مصداق آیه شریفه «فستقبوا الخیرات» است. همچنین در مسیر 80 کیلومتری بین نجف به کربلا حتی یک متر راه هم خالی از خدمت نیست، تمام مسیر حسینه و هیئت است، حال آنکه این افراد پشتوانه مالی هم ندارند اما خودجوش هزینه ها را تأمین می کنند که حاکی از عشق و محبت به امام حسین(ع) است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :