تاريخ : چهارشنبه 1391/10/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27309
نشر علوم حدیث مبتنی بر عمومی سازی معارف اهل بیت(ع) است

نشر علوم حدیث مبتنی بر عمومی سازی معارف اهل بیت(ع) است

رئیس انجمن داستان نویسی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه گفت: در موسسه دارالحدیث، آثار ارزشمندی در عرصه علوم حدیث تولید شده است و اکنون زمان آن فرا رسیده تا زمینه عمومی سازی معارف حدیث برای اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفر سالاری در مصاحبه با پایگاه حدیث نت افزود: پژوهش های صورت گرفته از سوی دارالحدیث، جایگاه والا و ویژه ای دارد، و این امر بیانگر ظرفیت های اساسی و زیربنایی است که از ابتدا در چشم انداز مؤسسه تبیین شده و اکنون زمان آن فرا رسیده تا زمینه عمومی سازی علوم و معارف حدیث برای اقشار مختلف جامعه فراهم شود.
نویسنده رمان «قایق راندن به اقیانوس» اظهار داشت: آنچه در خصوص احادیث کار شده ظرفیت عمومی سازی دارد تا از شکل تخصصی خارج شده و نقطه عطفی برای تولید عامه مخاطبین فراهم شود.
نویسنده کودک و نوجوان در ادامه خاطر نشان کرد: ارائه آثار حدیثی در قالب داستان، نثر ادبی، شعر، نقاشی و خط فراهم است و در آینده زمینه تولید فیلم و سریال نیز در این زمینه وجود دارد.
حجت الاسلام سالاری بیان داشت: اگر درسریال امام علی(ع)، سریال امام حسن(ع)، و سریال امام رضا(ع) و سریال مختار بخش های مرتبط با سیدالشهدا(ع) از مجموعه فرهنگی دارالحدیث بهره برداری شده بود، یقینا محصول ارائه شده بهتر بود.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری معاونت فرهنگی موسسه دارالحدیث با نویسندگان داستانهای دینی در زمینه تولید آثار ترویجی درحوزه معارف قرآن و حدیث،ارائه علوم حدیث، در بخش کودک و نوجوان و جوان در زمینه های مختلف داستان و شعر و ... استفاده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری، نویسنده رمان «قایق راندن به اقیانوس» متولد اسفند 1341 در شهر یزد است.
وي از نويسندگان كودك و نوجوان كشور محسوب مي‌شود كه بيشتر آثارش نوشتن داستان و نقد داستان است.
علاوه بر اين، سالاري كتاب‌هايي را براي بزرگسالان دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به رمان «نيمه شبي در حله» (با استفاده از تاریخ اسلام) براي نوجوانان و «درون مايه‌ها و دست مايه‌هاي نمايشي در قرآن»، برگزيده سومين جشنواره قصه‌هاي قرآن براي مخاطبان بزرگسال اشاره كرد. ایشان رمان «قایق راندن به اقیانوس» با مضمون سفر رهبر انقلاب به استان یزد را نگاشته است. از دیگر آثار ایشان، کتاب «گشایش داستان» است که به صورت تئوریک، مباحث داستان نویسی را دربر دارد.
سالاري از سال 79تا 85 معاونت فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم را عهده دار بوده است، سردبيري فصلنامه‌هاي تخصصي ادبيات ديني شهرزاد و آفرينه، مسئول داستان مجلات سلام بچه‌ها و پوپك به مدت 8 سال، عضويت در هيئت نظارت بر كتاب‌هاي كودك و نوجوان با معرفي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شوراي فرهنگ عمومي كشور و سردبيري گاهنامه گفتمان‌هاي ديني استان يزد با عنوان آسمانه و همچنين داوري كتاب سال و عضويت در هيئت علمي جشنواره‌هاي مختلف از ديگر مسئوليت‌هاي سالاري بوده است.
آثار وي هم طي چهار دوره به عنوان كتاب سال كانون پروش فكري كودكان و نوجوانان، كتاب سال ولايت، كتاب سال سلام و كتاب سال حوزه معرفي شده و همچنين نويسنده برگزيده حوزه درجشنواره هنر آسماني در سال 84 از ديگر موفقيت‌هاي مظفر سالاري است. ایشان اکنون، مسئول انجمن داستان، در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :