تاريخ : سه شنبه 1391/11/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27394
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت

عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت

حجت الاسلام والمسلمین «خوش قلب»، گفت: با توجه به گسترش استفادۀ پژوهشگران از امکانات متنوع اینترنتی، متن تمامی آثار، گزارش¬ها و اطلاعات مربوط به کنگره ها ی بزرگداشت عالمان و محدثان در پایگاه اینترنتی کنگره های دارالحدیث، قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین «خوش قلب»، گفت: با توجه به گسترش استفادۀ پژوهشگران از امکانات متنوع اینترنتی، متن تمامی آثار، گزارش ها و اطلاعات مربوط به کنگره ها ی بزرگداشت عالمان و محدثان در پایگاه اینترنتی کنگره های دارالحدیث، قرار گرفته است.
مدیر پایگاه جامع کنگره های مؤسسه دارالحدیث، در گفتگو با خبرنگار ما دسترسی آسان کاربران علاقه مند به آثار کنگره ها را از دیگر اهداف این پایگاه اینترنتی برشمرد و افزود: با توجه به گسترش استفادۀ پژوهشگران و محققان از امکانات متنوع اینترنتی، برای معرفی مجموعه فعالیت ها و برنامه های کنگره ها به قشرهای مختلف جامعه؛ عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره های دارالحدیث در فضای اینترنت وایجاد علقه و ارتباط هدفمند بین کنگره ها، این پایگاه اینترنتی حدیث راه اندازی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین «خوش قلب»، در ادامه بیان داشت: عالمان و محدّثانی که بزرگداشت آنها تا کنون در دستور کار قرار گرفته است، عبارت اند از: حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) (م ۲۵۰ق)؛ ابوالفتوح رازی (زنده در قرن ۶)؛ ثقةالاسلام كلينی (م ۳۲۹ق)؛ عبدالجليل رازی قزوينی (زنده در ۵۶۰ ق)؛ شيخ صدوق (م ۳۸۱ق)؛ سيد مرتضی علم الهدی (م ۴۳۶ق)، به مناسبت هزارمين سال وفاتش. چهار همايش نخست، به ترتیب در سال‏ هاى ۱۳۸۲، ۱۳۸۴ ، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۱ هجری شمسی برگزار شد، و اينک پنجمین همايش، ویژۀ شیخ صدوق، در دست پیگیری است.
علاقه مندان برای دستیابی به متن تمامی آثار، گزارش ها و اطلاعات مربوط به کنگره ها ی بزرگداشت عالمان و محدثان می توانند به نشانی اینترنتی hadithcongresses.com مراجعه نمایند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :