تاريخ : دوشنبه 1391/11/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27408
زمینه بهره گیری مسلمانان جهان از فعالیت های دارالحدیث فراهم شود

زمینه بهره گیری مسلمانان جهان از فعالیت های دارالحدیث فراهم شود

سید شهزاد حسین نقوی در حاشیه بازدید از دارالحدیث اظهار داشت: فعالیت هایی که در موسسه دارالحدیث درباره قرآن و حدیث انجام شده مایه مباهات و افتخار است و باید زمینه استفاده همه مسلمانان مخصوصا شیعیان جهان از این دستاوردها فراهم شود.

دبیر کل سازمان جهانی السادات پاکستان به همراه رئیس موسسه آل البیت للتبلیغ و الارشاد پاکستان، پیش از ظهر شنبه ۲۱ بهمن ماه ضمن بازدید از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با سرپرست امور بین الملل مؤسسه دیدار و گفتگو کردند.
سید شهزاد حسین نقوی دبیر کل سازمان جهانی السادات پاکستان که سرپرستی انجمن هماهنگی بین المذاهب، مدیریت مجلات دور طلایی و شعور عزاداری را نیز بر عهده دارد اظهار داشت: این جلسه با هدف تفاهم هرچه بیشتر با موسسه دارالحدیث و استفاده از ظرفیت های علمی فرهنگی مؤسسه، در کشور پاکستان و کسب تجربیات و دست آوردهای علمی فرهنگی دارالحدیث، برگزار شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین پور نیز گزارشی از روند تاسیس مؤسسه دارالحدیث و فعالیت های صورت گرفته در عرصه نشر معارف اهل بیت(ع) ارائه کرد.
در این نشست مقرر شد، فهرستی از کتب ترجمه شده موسسه به زبان اردو و ترجمه هایی که در دست اقدام استدر اختیار سید شهزاد حسین نقوی قرار گیرد تا در صورت نیاز از آن ها استفاده نمایند.
همچنین مشارکت موسسه دارالحدیث در نمایشگاه بین المللی کتاب پاکستان بررسی شد تا این موضوع با همکاری مجموعه های تحت اختیار سید شهزاد حسین نقوی انجام گیرد.
از برنامه دیگری که ارائه شد: بررسی کارشناسان پاکستانی درباره آثار موسسه آثاری که اولویت دارد جهت ترجمه به زبان اردو به موسسه دارالحدیث اعلام شود.
درخواست شد مدیریت امور بین الملل موسسه چگونگی درخواست و تاسیس نمایندگی از دانشکده مجازی در کشور پاکستان به زبان اردو را بررسی نماید و نتیجه را به طرف پاکستانی اعلام نماید.
پیشنهاد شد با همکاری و حمایت طرف پاکستانی هیاتی متشکل از مسئولان ارشد موسسه دارالحدیث جهت آشنایی با مراکز قرآنی و حدیثی پاکستان به آن کشور سفر کنند و پس از آن از نظرات کارشناسی هیات اعزامی جهت ارتقای سطح کیفی این مراکز استفاده شود.
درخواست شد جهت اجرایی شدن هر چه بهتر همکاری ها تفاهم نامه ای تنظیم شود و بنا بر تفاهم نامه پیشنهادات پیگیری شود.
در پایان جلسه مقرر شد تمامی این درخواست ها به صورت رسمی و از جایگاه حقوقی، طی نامه ای رسمی از مسئولان موسسه دارالحدیث درخواست شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :