تاريخ : دوشنبه 1391/11/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27410
جشن ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می شود

جشن ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می شود

مراسم جشن میلاد با سعادت، نماینده امام هادی علیه السلام در سرزمین ری، محدث و مجاهدی پارسا از فرزندان امیرالمومنین علی علیه السلام، حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، پنجشنبه 26 بهمن هم زمان با 3 ربیع الثانی در بارگاه ملكوتی حضرتش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه حدیث نت، مراسم شب میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی و شعرخوانی آقای محمود تـاری همراه خواهد بود.
در این مراسم نورانی که شامگاه پنجشنبه 26 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد، آقای رحیم خـاکی قاری ممتاز و بین المللی به قرائت قرآن خواهد پرداخت و گروه همخوانی محـراب نیز برنامه ویژه ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را اجرا خواهد نمود.
همچنین از دیگر برنامه های این مراسم مدیحه سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت آقای حمید رمضانپور خواهد بود.
بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، این روز را عید می گیرند و با پخش نقل و شیرینی میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یكدیگر تبریك می گویند. این مراسم درسایت اینترنتی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام به نشانی www.abdulazim.com به صورت پخش مستقیم قابل مشاهده است.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است که نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.
میلاد مبارک آنحضرت در سال 173 ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و 79 سال عمر با بركت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم علیه السلام ، امام رضا علیه السلام، امام محمدتقی علیه السلام و امام علی النقی علیه السلام مقارن است.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، محضر مبارك امام رضا علیه السّلام ، امام محمّد تقی علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درك كرد و احادیث فراوانی از آنان روایت نموده است.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السّلام و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بود.
توصیف ائمه معصومین علیهم السّلام از ایشان، نشان دهنده شخصیّت علمی و مورد اعتماد ایشان است؛ حضرت امام هادی علیه السّلام گاهی اشخاصی را که سؤال و مشكلی داشتند، راهنمایی می فرمودند كه از حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش شمرده و معرّفی می فرمودند.
اکنون نیز بارگاه نورانی و باصفای حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در شهرری قبله تهران، قرار دارد که پیوسته از سراسر ایران و از سایر نقاط جهان مشتاقان اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان به ساحت مقدس امامزادگان والامقام برای زیارت به آن مشرف شده و به توسل می پردازند.
در روایتی از حضرت امام هادی علیه السلام نقل شده که ایشان فرموده است هر کس قبر او (حضرت عبدالعظیم الحسنی) را زيارت کند، بهشت بر او واجب می شود و همچنین ابن قولویه در کتاب کامل الزّیارات از محمّد بن یحیی اشعری عطّار قمی روایت کرده که شخصی از اهل ری گفت، بر حضرت ابوالحسن عسکری امام هادی علیهما السّلام وارد شدم، آن جناب از من پرسید در کجا بودی؟ عرض کردم : به زیارت سیّدالشّهداء علیه السّلام رفته بودم، فرمود: آگاه و متوجّه باش، اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شماست زیارت کرده بودی، مثل این بود که حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده باشی.


منبع: روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :