تاريخ : چهارشنبه 1391/12/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27430
كتابخانه «آثار و مفاخر فرهنگی» به پايگاه اطلاع رسانی كتابخانه های ايران پيوست

كتابخانه «آثار و مفاخر فرهنگی» به پايگاه اطلاع رسانی كتابخانه های ايران پيوست

عناوين بيش از 22 هزار كتاب كتابخانه «انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» در بر دارنده كتابهای فارسى، عربى، انگليسى و كتب چاپ سنگى مشاهير و مفاخر برای دسترسی سريع محققان، درپايگاه اطلاع رسانی كتابخانه های ايران ارائه شد.

مدير پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، از ارائه عناوين كتاب‌های ۳۴۵ كتابخانه با بيش از ۸ ميليون عنوان كتاب در اين پايگاه خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احسان سرخه‌ای با اشاره به پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران به عنوان يكی از فعاليت‌های مؤسسه دارالحديث اظهار كرد: اين پايگاه عناوين كتاب‌های ۳۴۵ كتابخانه از ۱۱۷ شهر كشور را در خود جای داده است.
وی با بيان اينكه تا كنون ۸ ميليون و ۵ هزار و ۶۴۰ عنوان كتاب در پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران ثبت شده است، گفت: ۵۶ كتابخانه تخصصی، ۴۴ كتابخانه دانشگاهی، ۲۸ كتابخانه حوزوی و ۲۱۷ كتابخانه عمومی عضو اين پايگاه اطلاع‌رسانی هستند.
مدير پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران يادآور شد: اطلاعات كتابخانه‌هايی مانند آستان قدس رضوی، دانشگاه تهران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دانشگاه صنعتی شريف، مجلس شورای اسلامی، ملك، مسجد گوهرشاد، دايرةالمعارف بزرگ اسلامی و دانشنامه بزرگ جهان اسلام در پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران موجود است.
وی يادآور شد: اين پايگاه اطلاع‌رسانی در پنجمين جشنواره رسانه‌های ديجيتال در بخش پايگاه‌های جست‌وجوگر مقام نخست را از آن خود كرده است.
وی عنوان داشت: محققان و پژوهشگران سراسر دنيا با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران به آدرسwww.lib.irمی‌توانند از امكانات اين پايگاه استفاده كنند.
مدير پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران با اشاره به درختواره موضوعی پايگاه اطلاع‌رسانی كتابخانه‌های ايران گفت: در اين درختواره از رده‌بندی كتابخانه‌ای كه از پركاربردترين رده‌بندی كتابخانه‌ای در جهان بوده استفاده شده است به اين ترتيب جست‌وجوگر می‌تواند به كتاب‌ها و منابع مورد نياز در هر رشته يا گرايش دسترسی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سرخه‌ای ادامه داد: اين پايگاه يكپارچه‌سازی اطلاعات كتابخانه‌های گوناگون و دستيابی گسترده به كتاب‌ها را ميسر می‌كند و اطلاعات لازم را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.
وی يادآور شد: كاربران می‌توانند اين درختواره را پيمايش كرده و از اطلاعات آن بهره‌مند شوند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :