155
خاطره‌های آموزنده

حور بریده بود، تا با آن‌ها لوح و جعبه مصحف درست کند و نام امامان را در آن‌ها حک نماید. برادران از او خواستند که با شاخه‌های خشک، لوح‌های گردی فراهم آورد تا به مناسبت یادبود اولین سالگرد نبرد تموز 2006 (جنگ 33 روزه لبنان)، نام شهیدانی را که در رویارویی با دشمن صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، بر روی آن‌ها حک کند و بر درخت بیاویزد.
حاج سلیمان داوود درخت خشکیده‌ای درست کرد، با شاخه‌هایی که گویی لفظ جلاله الله را نشان می‌دادند و آن‌ها را پس از این‌که با ماده فرنیش عایق‌کاری کرد، بر روی آسفالت گذاشت.
هاتفی در عالم خواب به حاج سلیمان داود گفته بود که او درختی خواهد ساخت که در میان مردم شهره خواهد شد. آن روز که کار او تمام شد، ماشینی به کارگاهش آمد و مردی با هیبت و وقار از آن پیاده شد و به سوی او آمد و از حاجی درخواست کرد که 43 فاتحه قرائت کند و برگشت. حاج سلیمان نفهمید او که بود، اما درخت باید با ماده قطران قهوه‌ای به رنگ خاک بنت جبیل مقاوم، به اضافه عایق حرارتی عایق‌بندی می‌شد.
درخت همواره در طول آئین‌های مختلف در بنت جبیل از این سو به آن سو برده می‌شد و سپس به جایگاه اصلیش (سالن شهیدان) در برابر سمبُل «بهار آزادی و مقاومت»، بازگردانده می‌شد. و هر شهیدی که از مقاومت بنت جبیل پر می‌کشید، نامش بر لوح‌های آویزان بر درخت شهیدان بنت جبیل افزوده می‌شد. پس از جنگ تَمّوز، شهیدان «الوعد الصادق» زیاد شدند و در مجموع نام‌های آویخته شده به درخت به 43 شهید رسید.
شب شنبه 28 تَمّوز (ژولای) سال 2007 و پیش از همایشی که قرار بود سید مقاومت در آن سخنرانی کند و مردم در سالن شهیدان به انتظار سخنرانی دبیر کل نشسته بودند، ناگهان جوانی برای انجام کاری وارد سالن درخت حاوی نام‌های شهیدان شد، و دید که شاخه‌های پیش‌تر بریده شده، برگ داده‌اند و برگ‌های سبزی


خاطره‌های آموزنده
154

3 / 12

درخت باکرامت

در تاریخ ۶/2/1387 (18 ربیع الثانی 1۴29) در دیداری که با آقای سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان داشتیم، ایشان چند مطلب جالب و شنیدنی تعریف کرد. یکی از آن‌ها این بود که در نمایشگاه مربوط به شهدای جنگ 33 روزه در «بنت جُبَیل»، تنه درخت خشک شده‌ای به صورت معجزه‌آسایی سبز گردیده و به تعداد شهدای آن منطقه برگ سبز بر آن روئیده است. این ماجرا در حال حاضر (6/2/87) نیز ادامه دارد و تاکنون جمع کثیری از مردم از آن بازدید کرده‌اند.
در سفری که در تاریخ 10/1/1388 به لبنان داشتم، هنگام بازدید از منطقه جنوبی لبنان در دیدار آقای شیخ نبیل فرمانده حزب الله در جنوب لبنان، به این داستان اشاره کردم و از ایشان خواستم در این باره توضیح دهد.
ایشان ضمن تأئید قطعی این ماجرا و توضیح آن گفت: این نمایشگاه اکنون جمع‌ شده است. درخت مزبور نیز تا مدت‌ها سبز بود و سپس خشکید، اما توضیح کامل آن در سی‌دی (لوح فشرده) ضبط شده است.
من سی‌دی مربوط را توسط ایشان تهیه کردم. آنچه اینک ملاحظه می‌فرمائید ترجمه متن گفتار آن [فیلم مستند] تحت عنوان «درخت باکرامت» است:
درختی که عقل‌ها را به شگفتی واداشت، یا بگو: تعدادی شاخه خشکیده که حاج ابو محمد سلیمان داوود با صدها درخت دیگر آن‌ها را بیش از یک سال پیش از

  • نام منبع :
    خاطره‌های آموزنده
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1391
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 332768
صفحه از 371
پرینت  ارسال به