21
خاطره‌های آموزنده

دنیا رفته؛ ولی داستان تشرف وی را که از خودش شنیده بود، بازگو کرد که با آنچه از آیة الله صافی شنیده بودم، اندکی تفاوت داشت.
باری، پس از پی‌گیری‌های زیاد، از طریق آقای حکیم‌باشی توانستیم شماره تلفن آقای بلورساز را پیدا کنیم و حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای الهی خراسانی ملاقاتی را ترتیب داد که در حرم مطهر رضوی، در شبستان شیخ بهایی، به همراه ایشان، دیداری با جناب آقای بلورساز داشته باشیم.
روز پنج‌شنبه 10/1/1391 ساعت 30/9 صبح پس از زیارت ثامن الحجج علیه السلام و دعا، وارد شبستان شیخ بهایی شدم. آقای بلورساز به دلیل این که توان راه رفتن نداشت،۱ روی صندلی چرخدار، در کنار پسرش منتظر ما بود که به محض ورود به شبستان، مرا شناخت. پس از سلام و حال و احوال، چشم‌هایش را بوسیدم. اندکی بعد، آقای الهی خراسانی هم رسید، و پس از مشورت، برای گفتگو با آقای بلورساز، راهیِ دفتر آقای الهی در پژوهشگاه آستان قدس رضوی شدیم. ما جلو رفتیم و آقای بلورساز هم با کمک فرزندش به دنبال ما آمدند.
در دفتر آقای الهی، قبل از این که ایشان ماجرای تشرّف خود را بیان کند، این‌جانب به نقل این ماجرا توسط آقایان صافی و سیّدان اشاره کردم و اظهار تمایل کردم که داستان را از زبان خود ایشان بشنویم.
ایشان پرسید، چه قدر وقت برای صحبت کردن دارم؟ عرض کردیم: هر قدر طول بکشد، مانعی ندارد. سپس ایشان به تفصیل، ماجرای بیماری و شفا یافتن خود را بدین‌سان بیان کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
اسم: عبد الرحیم. فامیل: بلورساز مشهدی. اسم پدر: محمد تقی. ساکن خراسان رضوی. بنده [در سال 1355 شمسی] مبتلا شدم به ناراحتی دندان. به چند پزشک

1.. ظاهراً به علت کهولت سن و سکته یک دست و یک پای او از کار افتاده بود.


خاطره‌های آموزنده
20

1 / 2

تشرّف آقای عبد الرحیم بلورساز

در تاریخ 21/10/1390 توفیق یافتم با فقیه عالی‌قدر حضرت آیة الله لطف الله صافی گلپایگانی دیداری داشته باشم. ضمن گفتگو با اشاره به دانش‌نامه‌ای که درباره حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه در دست تألیف داریم، عرض کردم: در مورد تشرّف به محضر امام عصر _ ارواحنا فداه _ در عصر حاضر، اگر خبری دارید که صحت آن برای جناب‌عالی قطعی است، بفرمایید تا در این دانش‌نامه مورد استفاده قرار گیرد.
ایشان فرمودند: ادعاها زیاد است که بسیاری از آنها را نمی‌توان باور کرد؛ ولی یک مورد هست که برای من قطعی است و تردیدی در آن نیست، و آن دیدار آقای بلورساز مشهدی است که هنوز هم زنده است و جریان دیدارش با آن حضرت را یک بار در حرم حضرت رضا علیه السلام برای من بیان کرد و یک بار هم به پیشنهاد من آمد منزل [محلّ اقامت مرحوم آیة الله] آقای گلپایگانی [در مشهد] و این جریان را مفصّل گفت و من شکی در آن ندارم.
در این دیدار، آیة الله صافی خلاصه ماجرای تشرف آقای بلورساز را مطرح فرمود؛ اما من درصدد برآمدم آقای بلورساز را پیدا کنم و بدون واسطه، این موضوع را از خود ایشان بشنوم، تا این که در تاریخ 8/1/1391، در مشهد، دیداری داشتم با آیة الله سید جعفر سیّدان و سراغ آقای بلورساز را گرفتم. ایشان تصور می‌کرد آقای بلورساز از

  • نام منبع :
    خاطره‌های آموزنده
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1391
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 332825
صفحه از 371
پرینت  ارسال به