259
خاطره‌های آموزنده

4 / 36

شفای بیماری در مکه با عنایت حضرت فاطمه علیها السلام

یازدهم ذی حجّه 1420 (27/12/1378) در مِنا شخصی را دیدم که گفت: در کاروان ما خانمی فلج شده بود و به اعجاز حضرت فاطمه علیها السلام شفا یافت.
پس از ایام تشریق،۱ موضوع را پیگیری کردم و دو روز بعد (29/12/1378) پس از نماز مغرب و عشا و دیدار از کاروان جانبازان برای این‌که از نزدیک موضوع را تحقیق کنم به محلّ سکونت آن خانم رفتم. پزشکی که در صحنه حضور داشت، گفت: هنگامی که می‌خواستیم از عرفات به مشعر بیاییم، ایشان سکته مغزی کرد و معاینات، سکته او را تأیید می‌کرد، بدین جهت او را به بیمارستان سعودی بردند.
خانمی که شفا یافته بود، ماجرای شفا یافتن خود را برای جمع حاضر تعریف کرد که خلاصه آن چنین است:
هنگامی که مرا به بیمارستان بردند، ضمن دعا از خدا خواستم که اگر بناست من به حال فلج به ایران برگردم، همین‌جا بمیرم. در این حال اطراف خود چهره‌هایی را دیدم. نمی‌دانم امامان بودند؟ فرشته بودند؟ نمی‌دانم. یکی از آنان _ گویا حضرت فاطمه علیها السلام۲ _ دست به بدنم کشید. دیدم بدنم گرم شد و خوب شدم. پزشک‌ها آمدند و گفتند: خدا تو را شفا داد... .
جالب این‌که به من (ری‌شهری) خبر دادند که هم‌سفرهای او در مِنا برای شفای وی مجلس دعایی ترتیب داده بودند که ناگاه با تعجب می‌بینند ایشان وارد مجلس شد، با سابقه‌ای که آنان از بیماری وی داشتند وقتی متوجّه شفا یافتن او می‌شوند همگی منقلب می‌شوند و مجلس شور و حالی پیدا می‌کند... .

1.. ایام تشریق: در ایام حج به سه روز بعد از عید قربان (یازدهم، دوازدهم و سیزدهم ذی حجّه)، ایام تشریق می‌گویند.

2.. آن‌طور که در خاطر دارم تصریح به نام حضرت فاطمه علیها السلام؟ نکرد.


خاطره‌های آموزنده
258

مادرم تا سال 1376 در قید حیات بود. چهار مرتبه سکته کرد و فقط دستش از کار افتاد و هیچ‌گاه از پا نیافتاد و زمین‌گیر نشد، حتی روزی که از دنیا رفت، شب قبل از آن، ساک خود را برای سفر به مشهد مقدّس آماده کرده بود.
گاهی با خنده می‌گفت: چه اشتباهی کردم که آن روز در مدینه، فقط شفای پایم را از حضرت زهرا خواستم، ای کاش سلامت کامل خود را می‌خواستم.

  • نام منبع :
    خاطره‌های آموزنده
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1391
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 332871
صفحه از 371
پرینت  ارسال به