45
خاطره‌های آموزنده

1 / 10

ثبت‌نام ذاکران سید الشهداء علیه السلام

در یکی از دیدارهایی که با یکی از مراجع تقلید معاصر _ که شاگرد مرحوم آیة الله سید عبدالهادی شیرازی است _ داشتم، از ایشان پرسیدم: آیا از آیة الله سید عبدالهادی، کرامتی دیده‌اید؟
فرمودند: آقا سید عبدالهادی خیلی مرد بزرگی بود، من خود از او کرامتی ندیدم، اما واجد مطالبی بود، درسش از نظر کیفی نظیر نداشت، پنج مجتهد مسلّم پای درسش بودند، مانند: سید علی بهشتی و شیخ عباس رُمیثی، که بعد از آل یاسین عرب‌ها به او رجوع کردند که رساله بدهد، ولی او به سید عبدالهادی ارجاع داد. مرحوم آقای میلانی هم همه بیت‌اش را بعد از سید ابوالحسن به سید عبدالهادی رجوع داد. هیچ هوسی در او نبود.
ایشان وقتی نابینا شد، مرحوم آقا سید جعفر شیرازی۱ فرعی از روی عروه می‌خواند و ایشان بحث می‌کرد _ مثل روزهای بینائی _ من هم همیشه پهلویش می‌نشستم. آقا سید جعفر شیرازی در تقوا و سکوت نمونه بود، آمد تهران و در تهران فوت کرد. خبر فوتش که به آقا سید عبدالهادی رسید، سر در گوش من گذاشت و فرمود: این قضیه را اکنون که آقا سید جعفر فوت شده می‌گویم، تا بود نگفتم!

1.. ایشان برادر آقا میرزا مهدی شیرازی، و هر دو، برادر خانم‌های آیة الله سید عبدالهادی بودند.


خاطره‌های آموزنده
44

آقا فرمودند: برو غسل توبه کن و دو رکعت نماز بخوان و از خداوند بخواه که تو را بیامرزد و از گناهت درگذرد.
نکته قابل توجه این که مرحوم حاج فکور نوع گناه را فهمید، ولی حقیر تنها می‌دانستم که او گناهی مرتکب شده، اما نوع گناه چیست و چه بود نفهمیده بودم.
همچنین رؤیایی که جناب حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای سیّدعلی قاضی عسکر _ زیدَ عِزُّه _ دیده بودند بسیار درخور توجه است:
ایشان برای این‌جانب (نگارنده خاطره) تعریف فرمودند: خواب دیدم که حاج آقای ری‌شهری بین دو کوه، سقف زدند؛ سقفی که بسیار جالب و درخور توجه بود؛ ولی سقف تکمیل نشد و مقداری را هنوز سقف نزده بودند.
من تعبیر کردم: مراد از دو کوه شهر مکه و مدینه و مسقف نمودن آن به دست شما (جناب آقای ری‌شهری) پوشش سیاسی و اداره کردن حجاج در فضای مکه و مدینه است،‌ و امّا آن مقداری که هنوز به اتمام نرسیده بود، از خواب بعدی ایشان تعبیرش واضح است؛ زیرا ایشان فرمودند در خواب دیدند حضرت‌عالی در کنار دریا مشغول نرمش و ورزش هستید نه در خود دریا. این به معنی رها کردن مسئولیت است، ان‌شاءالله جناب قاضی عسکر _ که بعد از شما سرپرست حجّاج شدند _ تتمه سقف دو کوه را به اتمام می‌رسانند؛ زیرا فرمودند من از سقفی که حاج آقا ری‌شهری زده بودند، خیلی خوشم آمد و این می‌رساند که راه و روش حضرت‌عالی را پیگیری خواهد کرد.
در پایان از خداوند منان برای شما عزیزان که جهت اعتلای اسلام و انقلاب زحمت می‌کشید آرزوی توفیقات بیشتر و سعادت دارم.

  • نام منبع :
    خاطره‌های آموزنده
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1391
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 332787
صفحه از 371
پرینت  ارسال به