آخرت - صفحه 21

حديث

۱۵.امام على عليه السلام :زنهار كه سراى ماندن و آن جايگاهِ پاكانِ نيك سرشت و اولياى نيكوكار را به فريب [شيطان] ، از كف بدهى ؛ سرايى كه قرآن ، آن را وصف كرده و اهلش را ستوده ، و خداوند سبحان ، تو را به آن ره نمون شده و تو را به سوى آن فرا خوانده است!

۱۶.امام على عليه السلام :دنيا ، در حقيقت، سراى گذر است و آخرت ، سراى ماندن . پس ، از گذرگاه خود ، براى ماندْگاهتان توشه برداريد.

۱۷.امام على عليه السلام :دنيا در حقيقت ، سراى گذر است و آخرت ، سراى ماندن . پس ، از گذرگاه خود ، براى ماندْگاهتان توشه برگيريد و پرده هايتان را در نزد كسى كه رازهاى شما را مى داند ، ندريد.

۱۸.امام على عليه السلامـ در توصيف بهشتيان ـ :آنان گروهى هستند كه همواره از كرامت [الهى ]بهره مندند ، تا آن گاه كه در سراى ماندن فرود آيند و از جا به جايى هاى سفر ، آسوده گردند.

۱۹.امام على عليه السلام :آخرت ، سراى ماندن شماست . پس آنچه را براى شما مى ماند ، براى آن سرا آماده سازيد.

۲۰.امام على عليه السلام :دنيا براى شما ، سراى ماندن آفريده نشده است ؛ بلكه برايتان گذرگاهى آفريده شده تا از آن ، توشه عمل براى سراى ماندن برگيريد.

۲۱.امام زين العابدين عليه السلامـ در دعاى روز سه شنبه ـ :بار خدايا! دينم را برايم درست گردان ؛ چرا كه آن ، نگهبان امور من است ، و آخرتم را برايم درست گردان ؛ چرا كه آن ، سراى ماندن من و گريزگاه من از همسايگى با فرومايگان است .

صفحه از 168