تاريخ : دوشنبه 1391/12/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27447
عرضه كتاب از سوی انتشارات دارالحديث در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه

عرضه كتاب از سوی انتشارات دارالحديث در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه

مسئول انتشارات دارالحديث از عرضه 300 عنوان كتاب از سوی اين انتشارات در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم خبر داد.

گروه فرهنگ و هنر: مسئول انتشارات دارالحديث از عرضه ۳۰۰ عنوان كتاب از سوی اين انتشارات در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم خبر داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر تجلی در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به حضور انتشارات دارالحديث در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اظهار كرد: ۳۰۰ عنوان كتاب از سوی انتشارات دارالحديث عرضه می‌شود كه از اين تعداد ۳۰ عنوان كتاب و نشريه در سال ۹۰ چاپ شده است.
وی خاطر نشان كرد: برخی از عناوين كتاب‌های مؤسسه دارالحديث شامل چندين جلد بوده و به طور معمول شامل كتاب‌های منبع و پايه مانند دانشنامه قرآن و حديث و مجموعه قرآن و حديث است.
مسئول انتشارات مؤسسه انتشارات دارالحديث عنوان داشت: زمزم عرفان مرحوم بهجت و شهادت‌نامه امام حسين(ع) از جمله كتاب‌هايی بوده كه در سال گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با بيان اينكه مؤسسه انتشارات دارالحديث يك ناشر تخصصی محسوب می‌شود گفت: اكثر كتاب‌های منتشر شده اين مؤسسه در زمينه علوم حديث و حديث شيعه بوده و اكثر كسانی كه به نمایشگاه دانمی کتاب دارالحديث مراجعه می‌كنند به دنبال منابع حديثی هستند.
تجلی خاطر نشان كرد: كتاب اخباری‌گری شامل موضوعاتی درباره تاريخ، عقايد و معارف بوده كه مورد استقبال فراوان قرار گرفته و ظرف مدت شش ماه دو مرتبه چاپ شده است.
مسئول انتشارات مؤسسه انتشارات دارالحديث يادآور شد: دانشنامه قرآن و حديث در ۱۶ جلد، منهج حديثی شيخ حر عاملی در وسائل شيعه، حديث اسلامی خواستگاه‌ها و سير تطور، مثلث ايمان، حكمت نامه حضرت عبدالعظيم، اخباری‌گری تاريخ و عقايد، درآمدی بر تفسير جامع روايی و آشنايی با حديث از جمله كتاب‌هايی بوده كه برای نخستين بار به چاپ رسيده است.
وی التعليقه الاستدلاليه علی التحرير الوسيله، الهدايا الشيعه ائمه الهدی جلد سوم، الهدايا الشيعه ائمه الهدی جلد چهارم، البضاعه المزجاه جلد چهارم، جرعه‌ای از زمزم عرفان، التصحيف فی متن الحديث و مصابيح الانوار فی حل مشكلات الاخبار را از ديگر كتاب‌های منتشر شده چاپ اول موسسه انتشارات دارالحديث در سال گذشته ذكر كرد.
گفتنی است، سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه از روز هشتم اسفند ماه در قم به مدت يك هفته دائر خواهد شد.
در این نمایشگاه ۱۵۰ ناشر در ۱۰۰ غرفه به عرضه کتاب‌های خود خواهند پرداخت که از این تعداد ۳۰ ناشر خارجی هستند.
نكته قابل توجه در تمايشگاه امسال حضور پنج ناشر خارجی از کشورهای لبنان، عراق، اردن، ترکیه و سوریه است که به ارائه آخرین کتاب‌های چاپ شده خواهند پرداخت.
تامین کتاب برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آگاهی پژوهشگران حوزه دین از آخرین کتاب‌های دینی منتشر شده از اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان شده است.
سومين نمایشگاه كتاب حوزه با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شده كه براي علاقمندان ۴۰ دردصد تخفيف در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :