تاريخ : یکشنبه 1391/12/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27500
نیازمند بررسی همه جانبه و کامل دانش اخلاق در حوزه های علمیه هستیم

نیازمند بررسی همه جانبه و کامل دانش اخلاق در حوزه های علمیه هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در نشست علمی «بررسی جايگاه علم اخلاق در نظام آموزشی و پژوهشی حوزه» گفت: نیازمند بررسی همه جانبه و کامل دانش اخلاق در حوزه های علمیه هستیم و پژوهش ها باید در این راستا هدفمند و سازمان دهی شوند.

در این نشست که جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزوی علم اخلاق و تربیت حضور داشتند صاحب نظران حجج اسلام والمسلمین سبحانی نیا، صادقی، علیزاده و محمدی به عنوان کارشناس و دبیر علمی سخنرانی کردند.
حجت الاسلام سبحانی نیا به عنوان دبیر علمی نشست در ادامه افزود: در برخی کشورها که اخلاق مبتنی بر دین هم ندارند تحقیقات وسیعی در این خصوص صورت گرفته اما در کشور ما این امر با بی توجهی روبرو شده است.
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به توسعه اخلاق عملی در میان حوزه های علمیه اظهار کرد: رسالت های حوزویان بسیار زیاد است که نخستین و مهمترین آنها پرداختن به اخلاق بوده و در عین حال شاهد هستیم که در رابطه با پژوهش های اخلاقی در حوزه کار چندانی صورت نگرفته است.
دبیر علمی نشست بیان داشت: در این نشست سعی می کنیم آسیب هایی را که متوجه اخلاق در حوزه و جامعه است مورد واکاوی قرار دهیم و علاوه بر این شناخت جامعی هم نسبت به مراکز پژوهشی اخلاقی پیدا کنیم.
این پژوهشگر علم اخلاق با تاکید بر پژوهش در اخلاق در عرصه های گوناگون اجتماع عنوان داشت: در برخی کشورها که اخلاق مبتنی بر دین هم ندارند تحقیقات وسیعی در این خصوص صورت گرفته اما در کشور ما این امر با بی توجهی روبرو شده است.
نشست علمی بررسی جايگاه علم اخلاق در نظام آموزشی و پژوهشی حوزه، شب گذشته 19 اسفندماه با حضور فعالان علمی و اجرايی حوزه اخلاق در حوزه علميه در پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :