تاريخ : سه شنبه 1392/2/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27577
قدردانی آیت الله ری شهری از فعالیت های صورت گرفته در معاونت فرهنگی دارالحدیث

قدردانی آیت الله ری شهری از فعالیت های صورت گرفته در معاونت فرهنگی دارالحدیث

رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث پس از استماع گزارش مدیران معاونت فرهنگی مؤسسه ضمن ابراز قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در معاونت فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث افزودند: کارهای خوبی در این معاونت صورت گرفته و امیدواریم طرح های در حال اجرا نیز با موفقیت به ثمر برسند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در این نشست که روز پنج شنبه ۲۹ فروردین، با حضور، ریاست مؤسسه، معاون فرهنگی و ارتباطات و مدیران این بخش برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد و گفت: همانگونه که در عنوان مؤسسه آمده است رکن فرهنگی دارالحدیث می تواند در عرصه داخل و خارج از کشور در زمینه ترویج معارف قرآن و حدیث پویا و بالنده گردد و به حدی برسد که برازنده نام این مؤسسه گرانسنگ باشد.

وی افزود: بدیهی است این توانمندی بالقوه نیازمند حمایت های حضرتعالی است و در صورت فراهم آمدن مقدمات رسیدن به این نقطه دور از دسترس نیست و این معاونت آمادگی ارائه برنامه برای نیل به آن هدف را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا یاداور شد: ما بر این باوریم که گنجینه ای از آثار مرجع تولید شده در مؤسسه را در اختیار داریم که می توانیم با صرف هزینه اندک از آن آثار مرجع، آثار فراوانی برای مخاطبان سطوح مختلف اعم از کودک، نوجوان و جوان، بزرگسال، زن و مرد، و حتی صنوف مختلف در قالب های نختلف و متناسب با ذائقه مخاطبان تولید کرد.

معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث بیان داشت: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده تا در چشم انداز ۵ ساله به افق مورد نظر برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی مدیر اداره کل فرهنگی نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد گفت: سه مدیریت تدوین متون ترویجی، مدیریت امور فرهنگی و مدیریت تولیدات رسانه ای، رویکرد عمومی سازی احادیث اهل بیت(ع) را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و حکم ریاست مؤسسه برای معاونت فرهنگی در نظر گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی تصریح کرد:  مدیریت فرهنگی از ظرفیت های موجود مانند کتاب های تولید شده در پژوهشگاه قرآن و حدیث بهره برداری خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی، مدیر تولید و پردازش اطلاعات، نیز در این نشست از ارتباط روزانه اینترنتی پایگاه حدیث نت با ۱۶ هزار کاربر خبر داد و گفت: پشتیبانی پایگاه های اینترنتی ، ساماندهی اطلاعات دارالحدیث، پشتیبانی بخش نرم افزار،  طرح سایت جامع با نگاه کلی به دارالحدیث از برنامه های در حال اجرا است.

خاکی مدیر تولیدات رسانه که از بخش های تازه تاسیس معاونت فرهنگی است، گفت: قالب های نوین تبلیغ، در راستای تولیدات چند رسانه ای، برای مخاطبان جوان و فرهیخته، همچنین طراحی و تولید نرم افزار ماه خدا به مناسبت ماه رمضان در قالب لوح فشرده از کارهای صورت گرفته در این بخش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین پور سرپرست امور بین الملل نیز، در این نشست  گزارش خود را ارائه کرد و گفت: انجام مکاتبات بخش های مختلف دارالحدیث با شخصیت های خارج از کشور، ارائه مشاوره، پیگیری ثبت دانشگاه قرآن و حدیث در اتحادیه های بین المللی، ترجمه بوروشور به دو زبان عربی و انگلیسی، برگزاری جلسات تحلیلی از رویدادهای بین المللی با عنوان بیداری اسلامی، همکاری با بخش های مختلف، برگزاری سفرهای علمی،  اطلاع رسانی دستاوردهای علمی دارالحدیث با ارسال بیش از ۱۰۰ هزار نامه اینترنتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، برگزاری چهار دوره آموزش مکالمه عربی ویژه محققان و اساتید، از جمله کارهای انجام شده بخش بین الملل است.

مصطفی پورنجاتی مدیر تدوین متون ترویجی هم در این نشست از مشورت با ناشران و مسؤلان اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تولیدات فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: بر فرایند تولید قالب های ادبی مثل داستان و نثر ادبی، نظارت علمی و ادبی و هنری ویژه ای صورت گرفته ، همچنین در حوزه کتاب کودک ۱۵ کتاب تا تیرماه سال جاری منتشر می شود و کتاب های جیبی در موضوعات مختلف حدیث برای عمومی سازی حدیث در دستور کار است.

آیت الله ری شهری، رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، پس ارائه گزارش مدیران، از فعالیت های صورت گرفته در معاونت فرهنگی و ارتباطات تشکر کرد و گفت: کارهای خوبی در این معاونت صورت گرفته و امیدواریم طرح های در حال اجرا نیز با موفقیت به ثمر برسد.

ایشان در خصوص فعالیت های رسانه ای تاکید کردند: ظرفیت های علمی و اخلاقی دارالحدیث برای برنامه های رسانه ای فراهم است و باید در این راستا مشارکت بیشتری صورت گیرد.

آیت الله ری شهری، افزودند: برای پیشبرد اهداف معاونت فرهنگی و ارتباطات، پیشنهادات به صورت مکتوب ارائه شود تا در شورای مدیران بررسی شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :