تاريخ : پنج شنبه 1392/2/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27587
نخستین نشست بررسی و همفکری همایش ملی حدیث رضوی در دارالحدیث برگزار شد

نخستین نشست بررسی و همفکری همایش ملی حدیث رضوی در دارالحدیث برگزار شد

به گزارش پایگاه حدیث نت، نخستین نشست هم اندیشی برگزاری همایش ملی حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی، از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، نخستین نشست هم اندیشی برگزاری همایش ملی حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی، از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور آیت‌الله ری‌شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از مسئولان حوزوی، شب گذشته، در سالن جلسات موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.
در این جلسه آیت‌الله ری شهری در سخنانی برگزاری جشنواره‌ها برای تبیین زندگی اهل‌بیت(ع) را یکی از به روزترین و کارآمدترین روش‌ها دانست و بر آسیب‌شناسی و ارزیابی اقدامات گذشته برای پربارتر شدن جشنواره‌های بعدی تاکید کرد.
مرتضی اسماعیلی‌طبا در این نشست به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری این جشنواره در قم پرداخت و برگزاری آن را حرکتی نو در تبیین زندگی امام هشتم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) ذکر کرد.
وی استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزوی را از جمله ماموریت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و بر بهره گیری از این ظرفیت در داخلی و خارج از کشور تاکید کرد.
در این نشست نمایندگان مجموعه‌های مختلف حوزوی نیز حضور داشتند که به طرح مسائل، نظرات و پیشنهادات خود برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش ملی پرداختند.
مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه‌ قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، مرکز تخصصی علوم حدیث، انجمن حدیث حوزه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.
گفتنی است، بخش تخصصی جشنواره (ویژه اساتید و دانشجویان) در سه سطح اساتید، محققان و پژوهشگران؛ دانشجویان و نو قلمان(افرادی که نخستین بار مقاله می نویسند) است.
مناسبات انسانی؛ روابط خویشاوندی؛ شیوه تعامل با اهلبیت؛ تعامل با پیروان فرقه ها؛ تعامل با پیروان ادیان؛ شیوه های تربیتی؛رضایت از زندگی.
بخش عمومی (ویژه عموم علاقمندان) در زمینه داستانک نگاری رضوی با محوریت سبک زندگی دینی
منبع : ۴۰ حدیث داستانی در سایت حدیث نت ؛ پردازش حداقل ۵ داستان روایی از داستانهای موجود در سایت حدیث نت ، با بیانی رسا و زیبا (نوآوری و ادبی نگاری دارای امتیاز ویژه است)، تعداد کلمات هر داستانک بین ۷۰ تا ۱۴۰ کلمه باشد.
شرایط مقالات تخصصی عبارت است از: مقاله باید علمی ـ پژوهشی با نگاه به احادیث رضوی تالیف شود.
عناوین یاد شده کلی است و مولفان می توانند در ریز موضوعات عناوین مقاله تالیف کنند.
مقاله ارسالی نباید پیش از این منتشر شده باشد.
مقاله ارسالی از ۲۵ صفحه (هرصفحه ۳۰۰ کلمه) تجاوز نکند.
مقاله باید دارای مقدمه، فصل بندی مناسب، نتیجه و کتابنامه بوده و حروفچینی شده ارسال شود.
مقاله باید دارای چکیده (حداقل ۱۲۰ و حدکثر ۱۵۰ کلمه) باشد.
واژگان کلیدی فارسی (حداقل ۳ و حدکثر ۵ واژه)پس از چکیده بیاید.
فهرست منابع در آخر مقاله، برحسب حروف الفبایی نام کتابها تنظیم شود.
علاقه مندان برای ارسال آثار خود می توانند تا ۱۵ مردادماه ۹۲ ارسال از نشانی اینترنتی hrazavi@hadith.net و یا ارتباط با سایت www.hadith.net یک نسخه از چکیده و اصل مقاله همراه با لوح فشرده (حاوی فایل با پسوند pdf) به نشانی دبیر خانه؛ قم ، بلوار پانزده خرداد، چهار راه نوبهار، بعد از شهرک جهاد ، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، معاونت فرهنگی و ارتباطات. صندوق پستی : ۳۴۱۸- ۳۷۱۸۵. ارسال نمایند و یا با شماره تلفن های ۷۱۷۶۲۸۵ – ۰۲۵۱و ۷۱۷۶۲۰۳ – ۰۲۵۱ و دونگار ۷۷۸۳۰۳۰- ۰۲۵۱ تماس بگیرند.

مراکز علمی همکار عبارتند از: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، مرکز الکترونیک دانشگاه مجازی قرآن و حدیث، جامعة المصطفی، مرکز تخصصی علوم حدیث، مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، انجمن حدیث حوزه.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :