تاريخ : دوشنبه 1392/2/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27608
دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه برجسته جهان اسلام

دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه برجسته جهان اسلام

دكتر عبدالرسول پورعباس: در صورتی که پیشرفت دانشگاه قرآن و حدیث به همین ترتیب ادامه داشته باشد، این دانشگاه یکی از دانشگاههای برجسته‌ی حوزه‌ی انسانی کشور و حتی جهان اسلام خواهد بود.

دكتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه جلسه شورای گسترش آموزش عالی که فروردین ۹۲ با حضور رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، آیت الله ری شهری و جمعی از مسؤلان این دانشگاه واعضای شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد به خبرنگار ما گفت: الحمدلله در مسیر توسعه‌ی دانشگاه قرآن و حدیث مصوبات خوبی صورت گرفت.
وی افزود: در صورتی که پیشرفت دانشگاه قرآن و حدیث به همین ترتیب ادامه داشته باشد، این دانشگاه یکی از دانشگاههای برجسته‌ی حوزه‌ی انسانی کشور و حتی جهان اسلام خواهد بود.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور تصریح کرد: موفقیت های این دانشگاه و مسیری که انتخاب کرده در مقایسه با دانشگاهی مثل ام القرا و مدینه، یکی از مسیرهای بسیار موفق است و در آستانه سال جدید زمینه پیشرفت ها و ارائه رشته های جدید این دانشگاه برای مدیران و دانشجویان علاقه مند به فراگیری علوم حدیث فراهم شد.
لازم به ذکر است، در نشست روز ۲۴ فروردین که با حضور رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، آیت الله ری شهری و جمعی از مسؤلان این دانشگاه واعضای شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد رشته‌های قرآن گرایش تفسیر اجتماعی، اسلام و روانشناسی اجتماعی، در مقطع کارشناسی ارشد و علوم و معارف نهج‌البلاغه در مقطع دکترا به تصویب شورای گسترش رسید.
گفتنی است، دانشگاه قرآن و حدیث در حال حاضر دارای سه دانشکده فعال با عناوین «دانشکده علوم و معارف قرآن»، «دانشکده علوم و معارف حدیث» و «دانشکده علوم و معارف اسلامی» و نیز شعبه‌ای در تهران با عنوان «پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث» است. گسترش دانش‌های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث، ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث و تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص برای تدریس، تحقیق و تبلیغ از اهداف دانشگاه قرآن و حدیث است.
در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث مشغول فعالیت هستند، که از این تعداد در مجموع حضوری و مجازی ۶۲ درصد خانم و ۳۸ درصد آقا هستند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :