تاريخ : پنج شنبه 1392/2/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27617
کثرت سخن، مانع حضور قلب در نماز است

کثرت سخن، مانع حضور قلب در نماز است

پژوهشگر علوم حدیث، در مراسم «تواصی به حق» مؤسسه دارالحدیث، با بیان آثار ژرف صمت(سکوت) در زندگی دنیوی و اخروی انسان، گفت: از فوائد صمت(سکوت) این است که وقتی انسان زبانش سکوت کرد دل او نیز آرام می شود، زیرا اکثر خیالاتی که مانع حضور قلب در نماز و عبادات می شود، از کثرت سخن است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، جلسه هفتگی «تواصی به حق»، با حضور آیت الله ری شهری، پژوهشگران، مديران، كاركنان مؤسسه و نيز دانشجويان و دست‌اندركاران دانشگاه قرآن و حديث، چهارشنبه 18 اردیبهشت، در نمازخانه مؤسسه دارالحدیث برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین «شیرجعفری» سخنان خود را با آیه 31 سوره مبارکه اعراف شروع کرد و گفت: «كُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ» یعنی، بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید.
وی افزود: آثار کثرت أکل(پرخوری) و تاثير آن بر سلامتی، عاملي براي ايجاد توصيه هاي از طرف معصومين (ع) با عنوان آداب غذا خوردن شده است.
پژوهشگر علوم حدیث این شعر را قرائت کرد: صمت و جوع و سحر عزلت و ذكر به دوام ناتمامان جهان را كند اين پنج تمام
وی تصریح کرد: هنگامی که جسم ما مشغول هضم غذا می شود، به دلیل اینکه جسم و روان بر روح انسان اثر می گذارند، پرخوری نیز به تناسب خود بر روح و روان آدمی تاثیر گذار است. وقتی انسان پرخوری می کند، آثار مقطعی و آثاری بلند مدت پیش می آورد.
حجت الاسلام و المسلمین «شیرجعفری» اظهار داشت: هر کس شب بیدار شود و نماز شب بخواند روز بشاش و گشاده رو است. همین امر از رحمت الهی بر میخیزد پس پرخوری در روز ما را از شب زنده داری و نماز شب باز می دارد.
گفتنی است، مراسم تواصی به حق هر هفته روزهای چهارشنبه، با حضور دست اندر کاران دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه قران و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث، برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :