تاريخ : شنبه 1392/2/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27640
توسعه مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث به زبان‌های دیگر

توسعه مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث به زبان‌های دیگر

مدير كل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر اهمیت زبان فارسی به عنوان زبان مرجع آموزش کشور، گفت: برای دانشجویان خارجی علاقه مند به فراگیری علوم حدیث زبان محلی آموزش علوم حدیث تدوین می شود.

دکتر ابوالفضل حسنی در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، افزود: در این خصوص با توجه به ابلاغیه‌هایی که شورای انقلاب فرهنگی به وزارت علوم ابلاغ کرده در داخل کشور زبان آموزشی، زبان فارسی است، اما در خارج کشور با توجه به اینکه زبان محلی، اعم از هر زبانی، برای آموزش استفاده می شود، لذا برای دانشجویان خارجی می‌توان زبان محلی ارائه کرد.
وی یادآور شد: کسانی که در خارج از کشورهستند و در شعب خارجی دانشکده مجازی علوم حدیث، به زبان محلی به فراگیری معارف حدیثی می پردازند در کنار آموزش هایی که فرا میگیرند، واحد درسی آموزشی، در خصوص آموزش زبان فارسی ارائه شده که باید توسط دانشجو مورد توجه قرار بگیرد.
گفتنی است، با توجه به اشتیاق فراوان مسلمانان جهان برای آشنایی با معارف نورانی اهل بیت(ع)، آموزش رشته های علوم حدیث به زبان عربی فراهم شده و طراحی و اجرای زبان‌های ديگر نيز در دستور كار اين دانشكده قرار دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :