تاريخ : دوشنبه 1392/2/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27643
كتاب «كيمياي محبت» به چاپ چهل و دوم رسيد

كتاب «كيمياي محبت» به چاپ چهل و دوم رسيد

كتاب «كيمياي محبت» به قلم آیت الله محمدي ري‌شهري، شرح حال شيخ رجبعلي خياط، از عارفان بزرگ معاصر است.

به گزارش پايگاه حدیث نت، اين كتاب نخست با نام «تنديس اخلاص» در سال ۱۳۷۶ توسط انتشارات دارالحديث منتشر شده و آيت‌الله محمدي ري‏شهري، آن را همراه اضافات و تحقيقات بيش‏تر به نام كيمياي محبت به دوستداران حقيقت و عرفان و پويندگان وادي عشق تقديم كرد.
كيمياي محبت از يك پيشگفتار و چهار بخش تشكيل شده و بخش اول با عنوان «ويژگي‌ها» از هشت فصل تشكيل شده و دربردارنده زندگي، كار و فعاليت، ايثار، تعبد، اخلاق، مسئله انتظار، ديدگاه شيخ رجبعلي خياط درباره شعر وبرخي از شاعران و پاره‏اي از ديدگاه‏هاي اين عارف بزرگ در مسائل سياسي وپيشگويي‏هاي اوست.
بخش دوم «جهش» نام دارد. اين بخش از سه فصل سامان يافته و درباره نقطه عطف زندگي شيخ رجبعلي خياط و امدادهاي غيبي و كمالات معنوي وي است.
بلندترين بخش اين مجموعه، بخش سوم با نام «زندگاني» است و و از ده فصل سامان يافته كه از سرفصل‌هاي روش سازندگي شيخ و اطلاع از باطن افراد، احسان به ديگران، رهنمودهاي شيخ درباره نماز، رهنمودهاي شيخ درباره حج، تلاش براي زيارت حضرت ولي عصر (عج) تشكيل شده است.
آخرين بخش از مجموعه كيمياي محبت، به عروج ملكوتي شيخ رجبعلي خياط اختصاص دارد. فرزند شيخ مي‏گويد: «روز قبل از وفات، پدرم سالم بود. مادرم در خانهنبود، تنها من در خانه بودم. عصر هنگام، پدرم آمد و وضو گرفت و مرا صدا زد كرد و گفت: قدري كسل هستم. اگر آن بنده خدا آمد كه لباس‌اش را ببرد، دم قيچي‏ها (يعني پارچه‏هاي زايدي كه بعد از دوخت لباس باقي مي‏ماند) در جيبش است و سي تومان بايد اجرت بدهد.»
سخن شيخ به تلويح و در لفافه حاكي از اين بود كه او به زودي به عالم برزخ سفر خواهد كرد ولي فرزند وي از اين سرّ در آن هنگام آگاه نشد.
چاپ چهل و دوم كتاب «كيمياي محبت: يادنامه مرحوم شيخ رجبعلي خياط (نكوگويان)» تاليف آيت‌الله محمدي ري‌شهري توسط سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :