تاريخ : یکشنبه 1392/3/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27653
توسعه بین المللی دانشگاه قرآن وحدیث، در اولویت وزارت علوم است

توسعه بین المللی دانشگاه قرآن وحدیث، در اولویت وزارت علوم است

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری : ایجاد دانشکده های جدید در این دانشگاه از نظر ما قابل توجیه است و از آن حمایت می کنیم.
با توجه به اینکه دانشگاه قرآن و حدیث، یک مرکز تخصصی در زمینه‌ی قرآن، حدیث و معارف اهلبیت(ع) است در تصمیم کلی شورای گسترش سیاست بر توسعه‌ی کمی و کیفی این دانشگاه بوده است.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود :

ایجاد دانشکده های جدید در این دانشگاه از نظر ما قابل توجیه است و از آن حمایت می کنیم.

دکتر رضا عامری در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی حدیث نت، با بیان این مطلب افزود:

با توجه به اینکه دانشگاه قرآن و حدیث، یک مرکز تخصصی در زمینه‌ی قرآن، حدیث و معارف اهلبیت(ع) است در تصمیم کلی شورای گسترش سیاست بر توسعه‌ی کمی و کیفی این دانشگاه بوده است.

رئیس مرکز ارزیابی وزارت علوم، در ادامه بیان داشت: ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع مخلتف به ویژه دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی و ارشد، در زمینه‌ی علوم و معارف اسلامی، در جهت حمایت از توسعه‌ی فعالیت‌های بین المللی دانشگاه قرآن و حدیث است تا از طریق مجازی و یا جذب دانشجو از کشورهای اسلامی، همچنین تقویت زیرساختها به ویژه جذب هیئت علمی تمام وقت در رشته‌های مخلتف ، این دانشگاه بتواند بر اساس یک برنامه‌ی جامع از توسعه‌ی بسیار خوبی برخوردار باشد.

دکتر رضا عامری در خصوص مخاطبین خارج از کشور خاطر نشان کرد: برای علاقه مندان به فراگیری علوم حدیث، مثلاً کسانی که عرب زبان هستند یا انگلیسی یا آلمانی هستند این مجوز داده شده که محتوای درسی متناسب با زبان کشورها تدوین شود، اما برای افرادی که از خارج کشور برای تحصیل به ایران می‌آیند نشر زبان ادبیات فارسی در اولویت قرار می گیرد به طوری که دانشجویان بتوانند به زبان فارسی نیز تسلط پیدا کنند.

وی بازنگری سرفصل ها و متون درسی علوم انسانی دانشگاه ها را از سیاست های جدی وزارت علوم معرفی کرد و گفت :

علوم انسانی، هدف و مقصد انسان را تعیین و تعریف می کند از همین رو بازنگری این علوم را تا مرحله آخر ادامه خواهیم داد.
رئیس مرکز ارزیابی وزارت علوم، از بازنگری ۳۸ سرفصل و ۵۲ مورد از منابع درسی علوم انسانی دانشگاه ها خبر داد و گفت: کارگروه ویژه بازنگری علوم انسانی با حضور استادان و صاحبنظران حوزه های مختلف این علوم در حال فعالیت است و در هر رشته از نظرات کارشناسی متخصصان آن رشته استفاده خواهد شد.

گفتنی است، در جلسه شورای گسترش آموزش عالی که فروردین ۱۳۹۲ با حضور رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، آیت الله ری شهری و جمعی از مسؤلان این دانشگاه واعضای شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، تاکنون یک‌هزار نفر از مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :