تاريخ : شنبه 1392/3/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27673
عظمت دارالحدیث در خاورمیانه کم نظیر است

عظمت دارالحدیث در خاورمیانه کم نظیر است

محمد حسن تبرائیان در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مؤسسه دارالحدیث گفت: آیت الله ری شهری بزرگترین خدمت را به جامعه اسلامی ایران کرده و دارالحدیث باعث فخر جامعه فرهنگی و دینی ایران است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، معاون بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه ۸ خردادماه، با معاون فرهنگی و ارتباطات و مدیر امور بین الملل دارالحدیث دیدار و گفتگو کرد.
آقای تبرائیان در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های علمی دارالحدیث گفت: مسئله حدیث در ایران شناخته شده نبود و حق مطلب ادا نشده بود و کشورهای اسلامی تصور می کردند، نگاه جامعه اسلامی ایران در زمینه علوم حدیث تنها به نهج البلاغه منتهی می شود.
دبیر هیأت علمی مجمع ‌التقریب افزود: آیت الله ری شهری با راه اندازی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، افکار منفی را زدود و توجه عمیق جهان اسلام را به احیاء علوم حدیث در ایران معطوف کرد.
وی بیان داشت: دارالحدیث، شروع خوبی برای فعالیت های حدیثی است و باعث افتخار جامعه فرهنگی دانشگاهی و دینی است.
آقای تبرائیان، خاطر نشان کرد: خدمات ارزشمند آیت الله ری شهری هم به جامعه دانمشگاهی هم به جامعه اسلامی و مراکز علمی ـ پژوهشی و حدیث شیعه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و خدمات ایشان باید الگو قرار بگیرد.
در ادامه این نشست، همکاری دو جانبه در برگزاری کنگره ها، کتب منتشر شده مانند تجدید چاپ کتاب «احادیث مشترک» و تدوین کتاب «کتاب الصحیح المتفق علیها بین المذاهب» و تجدید چاپ كتاب «مدارك فقه أهل السنة علي نهج وسائل الشيعة» با مشارکت مجمع جهانی تقریب و مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، بررسی شد.
آقای تبرائیان در پایان از کتابخانه تخصصی حدیث شیعه، مرکز مخطوطات اسلامی دارالحدیث، پژوهشگاه قرآن و حدیث، و دانشگاه قرآن و حدیث بازدید کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :