تاريخ : چهارشنبه 1392/4/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27815
موفقیت های چشمگیر دانشگاه قرآن و حدیث؛ کسب رتبه های برتر در مقطع کارشناسی ارشد

موفقیت های چشمگیر دانشگاه قرآن و حدیث؛ کسب رتبه های برتر در مقطع کارشناسی ارشد

اولين دوره‌های دانش‌آموختگان دانشگاه طی سال‌های 82 تا 85 با موفقيت چشم‌گيری توانستند رتبه‌های برتر رشته علوم قرآن و حديث در آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسر كشور را به خود اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، سرفصل‌های دروس رشته علوم حديث در مقطع كارشناسی در سال ۱۳۷۴ در شورای گسترش آموزش عالی به تصويب رسيد و تا امروز بيش از ۹۰ پايان‌نامه، در دانشكده علوم حديث قم دفاع شده است.
در گرايش تفسير اثری ۳۳ پايان‌نامه دفاع شده است. همچنين در گرايش كلام و عقايد ۲۴ پايان‌نامه و در گرايش نهج‌البلاغه ۱۶مقاله توسط دانشجويان دفاع شده است. در رشته مدرسی معارف اسلامی ۳ پايان‌نامه و در مقطع دكتری ۵ پايان‌نامه دفاع شده است و در گرايش كلام ۴ پايان‌نامه و در بخش تفسير نيز ۷ پايان‌نامه دفاع شده است.
بر اساس آيين‌نامه‌های آموزشی دانشكگاه كه به تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری نيز رسيده است، تحصيل در مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته رشته علوم حديث برابر با چهار نيم‌سال تحصيلی است. دروس اين مقطع، در ۲۸ واحد درسی تخصصی و ۴ واحد پايان‌نامه تنظيم شده است.
در حال حاضر دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد دانشكده در سه گرايش تفسير اثری ، كلام و عقايد و نهج‌البلاغه پذيرش شده‌ و به تحصيل اشتغال دارند.
از دروس رشته علوم حديث با گرايش تفسير اثری، می‌توان به روش‌شناسی تفسير اثری، آسيب‌شناسی روايات تفسيری، مبانی فهم حديث، تفسير موضوعی و ... اشاره كرد.
دانشگاه قرآن و حدیث، در مقطع كارشناسی در رشته‌های علوم حديث، علوم و معارف قرآن و كلام به شيوۀ «متمركز» و در رشتۀ فقه و حقوق اسلامی به شيوۀ متمركز با شرايط خاص دانشجو می‌پذيرد. داوطلبان علاقه‌مند به تحصيل در اين دانشكده بايد در يكی از گروه‌های آزمايشی علوم انسانی يا رياضی يا تجربی در آزمون سراسری ثبت نام نمايند.
همچنين دانشگاه و حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت پيگير راه‌اندازی رشته ارتباطات گرايش حج و زيارت در مقطع كارشناسی ارشد بوده و با تصويب وزارت علوم، تحقيقات و فناوری جذب دانشجو در اين رشته از نيمه دوم سال تحصيلی ۹۰-۹۱ صورت گرفت.
كسانی كه دارای مدرك كارشناسی معتبر از مراكز آموزش عالی به همراه مدرك سطح يك حوزه باشند می‌توانند در آزمون اين رشته شركت كنند.
دانشگاه قرآن و حديث قم در كيلومتر ۶ بزرگراه امام علی(ع) «كمربندی قم ـ كاشان»، و در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث است.
علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۱۷۶۶، دورنگار: ۳۷۷۸۵۰۴۵ ، صندوق پستی: ۱۱۳۹- ۳۷۱۹۵ و يا نشانی اينترنتی دانشكده www.qom.hadith.ac.ir تماس بگيرند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :