تاريخ : چهارشنبه 1392/5/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27981
امیر مؤمنان علیه السلام نماد عدل است

امیر مؤمنان علیه السلام نماد عدل است

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا گفت: امیر مؤمنان(ع) نماد عدل است و همین عدالت حضرت سبب شهادت وی شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تسلیت سالروز شهادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: مجموعه 12 جلدی موسوعه امام علی(ع) به همت موسسه دارالحدیث منتشر شده و یک جلد این موسوعه دارای موضوع سیاست‌نامه علی(ع) است که شامل سیاست اقتصادی و فرهنگی این امام بزرگوار است.
وی با بیان اینکه امیر مؤمنان(ع) نماد عدل است گفت: عدالت حضرت سبب شهادت ایشان شد و پیشوای شیعیان اگر می‌خواست از مسیر عدالت خارج شود امکان داشت نظراتی را به خود جلب کند و حکومت داشته باشد ولی این حکومت، حکومتی نبود که مورد نظر پیامبر اکرم(ص) باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: حاکمیت بر اساس ارزش‌های الهی به طور طبیعی حقوق یکسان به دنبال دارد و در این صورت عموم مردم راضی می‌شوند، ولی در دوران امیر مؤمنان(ع) برخی افراد از این امر ناراضی شدند و این امر سبب شد حضرت در مدت کمتر از پنج سال سه جنگ طاقت فرسا را پشت سر بگذارند.
وی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) در روزهای پایانی عمر خود فرمود «ای علی به تو خبر می‌دهم در آینده پس از من به تو جفا می‌شود».
حجت الاسلام سبحانی‌نیا ادامه داد: پیامبر خدا(ص) امیر مومنان(ع) را توصیه به صبر کرد که برای وحدت‌بخشی باید به این جنبه از توصیه نبی مکرم اسلام(ص) توجه شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :