تاريخ : دوشنبه 1392/5/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27990
برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث

برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث

مجموعه ای از آثار، کتب و منشورات مؤسسه دارالحدیث، که در جشنواره ها و مراکز معتبر علمی برگزیده شده اند، عصر دوشنبه 14 مردادماه، در حاشیه مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث، به نمایش درآمد.

مدیرکل امور فرهنگی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، در گفتگو با پایگاه حدیث نت، گفت: ازسال 1374 تا 1391 تعداد 283 عنوان کتاب در 854 مجلد چاپ و منتشر شده است که از این تعداد 30 اثر نشان علمی و جایزه کسب کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین «مهدی غلامعلی» افزود: تعداد 51 عنوان کتاب در 63 مجلد از آثار ترجمه شده به زبان های دیگر منتشر شده است.
وی بیان داشت: برخی از آثار به نمایش در آمده عبارت است از : کتاب «موسوعه امام علی بن ابی طالب» کتاب برگزیده سال ولایت و کتاب برگزیده ششمین کتاب سال ولایت؛ کتاب 14 جلدی دانشنامه امام حسین(ع)؛ نهج الذکر؛ اخباری گری اثر ابراهیم بهشتی و کتاب حدیث اسلامی اثر هارد موتسکی برگزیده کتاب فصل جمهوری اسلامی در سال های مختلف، نشان علمی و جایزه کسب کرده اند.
مدیرکل امور فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: کتاب مکاتیب الائمه دو جایزه کسب کرده است. همچنین«میراث حدیث شیعه» سه جایزه از سه مجموعه؛ کتاب ضیاءالشهاب دو جایزه کسب کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین «مهدی غلامعلی» تصریح کرد: کتاب «کافی»، با تحقیق کامل در نسخه های خطی و تصحیح جدید به همراه پانوشت های سندشناسی و رجالی منتشر شد که این کتاب برگزیده یازدهمین همایش کتاب سال حوزه شد. این اثر فاخر تحسین علما، دانشمندان و مراجع را به همراه داشته است.
گفتنی است، مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث با حضور مهدی‌ نژادنوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و آیت‌الله ری‌شهری و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه دوشنبه 14 مردادماه در تالار علامه مجلسی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :