تاريخ : پنج شنبه 1392/6/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28092
علوم انسانی با تکیه بر دین بازشناسی شود

علوم انسانی با تکیه بر دین بازشناسی شود

رئيس پژوهشكده اخلاق و روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حديث گفت: در عرصه‌‌های مختلف علوم انسانی نياز به كارهايی در حوزه‌های جديد با اتكا به منابع دينی داريم.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئيس پژوهشكده اخلاق و روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حديث گفت: در شرايطی هستيم كه در عرصه‌های مختلف علوم انسانی نيازمند انجام فعاليت‌هايی جديد در حوزه‌های جديد با اتكا به منابع دينی هستيم و خوشبختانه علوم مختلف مورد توجه قرار گرفته‌اند.
وی بيان كرد: گروه روان‌شناسی يكی از قديمی‌ترين گروه‌ها در پژوهشكده قرآن و معارف اسلامی مؤسسه دارالحديث است كه با اتكا به مبانی دينی و بهره‌گيری از روش‌های نوين علمی به فعاليت پرداخته است. وی ابراز كرد: در پژوهشكده اخلاق و روان‌شناسی كه پيش از اين به نام علوم انسانی شناخته می‌شد گروه جامعه‌شناسی را نيز داريم كه فعاليت خود را در عرصه مسائل جامعه‌شناسی آغاز كرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اظهار كرد: دو گروه اخلاق نظری و اخلاق كاربردی به دليل نياز فراوان در اين دو حوزه در پژوهشكده اخلاق و روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حديث راه‌اندازی شده است. وی ادامه داد: گروه اخلاق نظری به مبانی نظری اخلاق اسلامی با توجه به آخرين نظريات موجود قلسفه اخلاق اسلامی می‌پردازد و گروه اخلاق كاربردی نيز به عرصه‌های مختلف علمی و حرفه‌ای موجود در زندگی بشر می‌پردازد.
رئيس پژوهشكده اخلاق و روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حديث افزود: در عرصه‌های مختلف اخلاق حرفه‌ای مشاغل نيز نياز با پژوهش در كشور احساس می‌شود و اميدواريم در اين پژوهشكده خلاءهای موجود در اين زمينه را برطرف كنيم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :