تاريخ : سه شنبه 1392/6/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28111
امكان بهره‌مندي پژوهشگران و هنرمندان از دستاوردهاي همايش حديث رضوي

امكان بهره‌مندي پژوهشگران و هنرمندان از دستاوردهاي همايش حديث رضوي

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: با توجه به دستاوردهاي مطلوب همايش حديث رضوي، پژوهشگران و هنرمندان مي‌توانند از دستاوردهاي اين همايش نهايت استفاده را ببرند.

سيد رسول موسوي‌نژاديان امروز در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) اظهار كرد:امسال دوره يازدهم اين جشنواره در حال برگزاري است و هر سال اين جشنواره در نقاط مختلف دنيا برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در خصوص برنامه های پیشین این جشنواره بیان داشت: طی سالهای گذشته بخش مهدویت و انتظار در آموزه های رضوی با همکاری بنیاد مهدی موعود و مرکز تخصصی مهدویت در سه سال متوالی برگزار شد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به نیازسنجی که در زمينه مسئله حديث در جشنواره امام رضا(ع) احساس مي‌شد، بخش حديثي جشنواره راه‌اندازي و مسئوليت برگزاري آن به موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث به عنوان معتبرترين موسسه واگذار شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: در بخش حدیثی با توجه به حساسیت موضوع که باید با دقت بیشتری این منابع جمع آوری شوند و مستند به منابع معتبر شیعی باشند ضرورت داشت که یک مرکز علمی که دارای این تخصص است شناسائی شود که دستمایه ای برای سایر فعالیت هایی که در بخش های فرهنگی هنری امام رضا(ع) صورت می گیرد باشد.
موسوي نژاديان ضمن قدردانی از فعالیت های مؤسسه دارالحدیث افزود: از تلاش های آیت الله ری شهری و مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برای برگزاری این همایش علمی قدردانی می کنیم، ارتباط صمیمانه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالحدیث وجود دارد و روز به روز هم به دلیل اینکه این عامل پیوند امام رضا(ع) است بیشتر می شود و زمینه های همکاری بیشتری را در بخش های فرهنگی و هنری فراهم می شود و امیدواریم در برنامه های دیگر از این ظرفیت عظیم نیز بهره مند شویم تا نتیجه آن دسترسی بیشتر مردم به علوم اهلبیت(ع) باشد.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم عنوان داشت: دانشگاه قرآن و حدیث، انجمن حدیث حوزه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و... از جمله نهادهاي مشاركت‌كننده در برگزاري همايش هستند كه براي برگزاري هر چه بهتر اين همايش تلاش مي‌كنند.
وي يادآور شد: هشت جلد كتاب در بخش داستانک چاپ مي‌شود كه در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.
موسوي نژاديان خاطرنشان كرد: ارائه مقاله و گزارش هیئت داوران از جمله برنامه‌هاي همايش حديث رضوي است كه با همکاری موسسه دارالحدیث برنامه‌ريزي شده است.
وي عنوان داشت: برگزاري جشنواره حديث رضوي دستاوردهايي دارد كه پس از برگزاري آن هنرمندان و پژوهشگران مي‌توانند با استفاده از منابع موجود، بهترين آثار در زمينه امام رضا(ع) را توليد كنند.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم ابراز اميدواري كرد تا از ظرفيت موجود در اين بخش نهايت استفاده صورت گيرد تا به اهداف و افق چشم‌انداز خود برسيم.
همايش ملي حديث رضوي ۲۱ شهريور در سالن شهيد آويني اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم برگزار مي‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :