تاريخ : چهارشنبه 1392/6/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28158
دعای امام رضا(ع) امید بخش خادمین علوم حدیث است

دعای امام رضا(ع) امید بخش خادمین علوم حدیث است

رئیس دانشکده علوم و معارف اسلامی در مراسم تواصی به حق دارالحدیث گفت: امام رضا(ع)، بندگانی را که در مسیر خدمت به علوم حدیث قدم بر میدارند را با بهره مندی از رحمت خداوند دعا می فرمایند.

به گزارش پایگاه حدیث نت،حجت الاسلام والمسلمین حجت الله بیات، رئیس دانشکده علوم و معارف اسلامی، سخنان خود را با ذکر حدیثی از امام رضا(ع) شروع کرد و گفت: عبدالسلام ابن صالح هروي مي‌گويد: از امام رضا (ع) شنيدم فرمودند:«رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً أَحْيَا أَمَرَنَا»خدا رحمت كند كسي را كه امر ما را زنده كند.

به حضرت عرض كردم:« كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُم‏ »چه گونه كسي مي‌تواند امر شما را زنده كند،‌«يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاس‏»حضرت فرمودند: علوم ما را ياد بگيرد بعد به مردم ياد بدهد،‌ سپس فرمودند:« فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا »(۱)اگر مردم بدانند كه كلام ما چقدر زيباست حتماً‌ از كلام ما پيروي مي‌كنند.
مدیر گروه آموزشی دانشگاه علوم قرآن و حدیث، اظهار کرد:

در آستانه بازگشایی مدارس ، حوزه های علمیه و دانشگاه ها هستیم و این ایام مصادف با دهه کرامت و ولادت خجسته ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین بیات تصریح کرد: با توجه به مناسبت های گذشته و پیش رو حدیثی از امام محمد باقر(ع) برای شما نقل می کنم: ایشان می فرماید:«إنَّ حَدِیثَنا یُحْیِی القُلُوبَ»یعنی: به راستی که حدیث ما دل ها را زنده می کند.(۲)

وی خاطر نشان کرد: خدمت در دارالحديث، مايه افتخار است، زيرا دعای امام رضا(ع) مشمول حال خادمین حدیث می شود.
گفتنی است، هفتاد و پنجمین مراسم تواصی به حق مؤسسه دارالحدیث با حضور مدیران، معاونین و پژوهشگران و با سخنرانی رییس رئیس دانشکده علوم و معارف اسلامی دانشگاه قرآن و حدیث، روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه، در نماز خانه مؤسسه دارالحدیث، برگزار شد.


۱) . وسائل الشیعة  ج۲۷ ص۹۲

۲). الخصال  ج۱ ص۲۲

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :