تاريخ : چهارشنبه 1392/6/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28159
هفتاد وپنجمین مراسم تواصی به حق دارالحدیث برگزار شد

هفتاد وپنجمین مراسم تواصی به حق دارالحدیث برگزار شد

توصیه به خیر و تقوا از مهمترین سفارشهای قرآن و اهلبیت علیهم السلام است. حق تعالی در سوره والعصر در توصیف مومنانی که دچار خسران و زیان نمی شوند، فرموده است آنان کسانی هستند که یکدیگر را به حق و صبر توصیه می کنند: «وتواصوا بالحق و تواصوا بالصبر».

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی در گفت و گو با پایگاه حدیث نت در خصوص برنامه هفتگی تواصی گفت: چند سال است که آیت الله ری شهری می فرمودند خوب است که جلساتی در موسسه دارالحدیث سامان یابد تا در آن دوستان یکدیگر را به تقوا توصیه کنند.
وی افزود: خوشبختانه از ابتدای سال 1391 تصمیم گرفتیم تا برای اجرایی شدن این فرمایش تدبیر لازم اندیشیده شود. اولین جلسه با عنوان تواصی در نیمه دوم فروردین سال گذشته توسط حضرت آیت الله ری شهری برگزار شد و از آن تاریخ تا کنون این جلسات به همت اداره کل فرهنگی پیوسته برگزار می شود.
مدیر کل امور فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: سخنرانان اساتید دانشگاه و پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث هستند. تنها در دو نوبت سخنرانانی از بیرون موسسه دعوت شدند که یکی از ایشان جناب حجة الاسلام و المسلمین قرائتی بود.
وی بیان د اشت: خوشبختانه در رمضان المبارک امسال هر هفته سه جلسه تواصی در روزهای زوج برپا می شد که با استقبال خوب همکاران روبرو شد. برگزاری جلسات ماه رمضان را پژوهشکده تفسیر عهده دار شدند و جناب حجة الاسلام دکتر علی راد در ده جلسه مباحث قرآنی خویش را با عنوان «انسان در تراز قرآن» بیان داشتند و جناب حجة الاسلام و المسلمین دکتر مسعودی نیز سه جلسه دیگر را عهده دار شدند.
حجت‌الاسلام غلامعلی یاداور شد: به طور کلی بسیاری از اساتید قبول زحمت نموده و بارها در این مدت به تواصی پرداخته اند که جا دارد از کلیه بزرگوارانی که در هیجدماه اخیر با دانش و بیان زیبای خویش محفل معنوی نماز جماعت را نورانی تر نموده اند تشکر کنم. به ویژه آنکه سقف زمانی هر جلسه ده دقیقه است و ایراد سخن در این زمان محدود برای عالمانی که برف انبار اطلاعات علمی هستند دشوار است.
وی تصریح کرد: گذشته از خود جناب آیة الله ری شهری که هر‌‌‌‌وقت از ایشان دعوت کرده ایم به راحتی پذیرفته اند برخی از اساتید نیز بیش از دیگران قبول زحمت کرده، و بیش از سه بار در این سلسله جلسات سخنرانی نموده اند. که می توان از بزرگوارانی چون حجة اسلام و اساتید گرانقدر همچود آقایان مسعودی، سید کاظم طباطایی، هادی صادقی، صدرایی خویی، قاضی زاده، بیات، خوش نصیب، شیر جعفری، سید محمود طبایی، محمد تقی سبحانی نیا، علی راد و آقای ملک پور یاد کرد.
مدیر کل امور فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: امیدواریم دیگر اساتید نیز قبول زحمت کنند و بر غنای این جلسات با حضورشان بیفزایند.
وی در پایان گفت: خوشبختانه با بیانات عالمانه حجة الاسلام و المسلمین بیات پیرامون «اهمیت خدمت به علوم حدیث» ، جلسات تواصی به هفتاد و پنجمین ایستگاه خویش رسید. امیدواریم این جلسات نیز توانسته باشد سنت حسنه تواصی را در این مجموعه معنوی زنده بدارد. از تمام اساتید و همکاران تقاضا دارم تا مثل همیشه با پیشنهادات خویش این مجموعه را یاری نمایند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :