تاريخ : یکشنبه 1392/7/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28280
تا به امروز ۸۵۹ جلد کتاب ارزشمند توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث به چاپ رسیده است

تا به امروز ۸۵۹ جلد کتاب ارزشمند توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث به چاپ رسیده است

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون ۳۰۵ عنوان کتاب و در مجموع ۸۵۹ جلد کتاب با ارزش بالغ بر ۲۴۸ هزار صفحه منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، با اشاره به تأسیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در سال 74 اظهار کرد: این مؤسسه طبق پیامی از سوی مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده علوم و معارف حدیث همزمان با تأسیس مؤسسه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های اخیر سه پژوهشکده اخلاق و روانشناسی، تفسیر اهل بیت (ع) و کلام اهل بیت (ع) به این پژوهشکده اضافه شد.
مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث افزود: در هشتم تیر سال جاری طی مصوبه شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این پژوهشکده به پژوهشگاه قرآن و حددیث تبدیل شد.
وی تصریح کرد: 14 مرداد سال جاری پژوهشگاه قرآن و حدیث افتتاح می شود این مراسم ساعت 18 و 30 دقیقه با حضور مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و آیت‌الله ری‌شهری در موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین برنجکار با اشاره به اهداف تاسیس پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: این پژوهشگاه در زمینه علوم و معارف حدیثی تحقیقاتی انجام می‌دهد و با توجه به خلأ احساس شده در این زمینه این پژوهشگاه تأسیس شده است.
وی ادامه داد: استنباط دقیق از آموزه‌های علوم و معارف اسلامی بر پایه متون ارزشمند قرآن و حدیث، دفاع از معارف قرآن و حدیث و پاسخگویی به مسائل بنیادین و نظری در حوزه معارف اسلامی از جمله اهداف پژوهشگاه قرآن و حدیث به شمار می رود که تا به امروز دنبال شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین برنجکار نهادینه‌سازی معارف کتاب و سنت در مناسبات اجتماعی و فرهنگی و کمک به تولید علوم انسانی با محوریت معارف قرآن و اهل بیت (ع) را یکی دیگر از اهداف پژوهشگاه قرآن و حدیث دانست.
مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به بایسته های مبانی علوم انسانی عنوان داشت: علوم انسانی باید مبتنی بر مبانی اسلامی تولید شود. لذا در این پژوهشگاه تلاش می‌شود تا مبانی اسلامی برای نظریه‌پردازی در علوم انسانی با محوریت کتاب و سنت استفاده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین برنجکار با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون 305 عنوان کتاب و در مجموع 859 جلد کتاب بالغ بر 248 هزار صفحه منتشر شده است.
وی در رابطه با آثار شاخص منتشر شده در این حوزه یادآور شد: چاپ دانشنامه امام حسین (ع) در قالب 14 جلد و دانشنامه امیر المؤمنین (ع) در قالب 14 جلد از فعالیت‌های شاخص پژوهشگاه قرآن و حدیثبه شمار می رود.
مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث ترجمه 51 عنوان کتاب به زبان‌های عربی، ترکی استانبولی، اردو، فارسی، روباندایی، میانماری و... از دیگر فعالیت‌های این پژوهشگاه ذکر کرد.
وی به افتخارات کسب شده از سوی پژوهشگاه قرآن و حدیثاشاره کرد وگفت: دستاوردهای این پژوهشگاه در کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه و جشنواره‌های دیگر حائز رتبه های برتر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :