تاريخ : سه شنبه 1392/8/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28300
ارائه نظریات مختلف در عرصه اخلاق کاربردی

ارائه نظریات مختلف در عرصه اخلاق کاربردی

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث از ارائه نظریات مختلف در عرصه اخلاق کاربردی مانند رسانه، اداری، قضایی و ... خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقیدر گفتگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به اهمیت پژوهش‌های حدیثی اظهار داشت:
در عرصه‌های مختلف علوم انسانی نیاز به کارهایی در حوزه‌های جدید با اتکا به منابع دینی وجود دارد که بخشی از این حوزه‌ها در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: گروه روانشناسی قدیمی‌ترین گروهپژوهشکده اخلاق و روانشناسیاست که با اتکا به منابع دینی، بهره‌گیری از روش‌های نوین علمی و روش‌های استنباط، متون دینی با نگرش جدید را تولید کرده است.
رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد:
گروهی به عنوان جامعه‌شناسی در پژوهشکده اخلاق و روانشناسی وجود دارد که در زمینه مسائل جامعه‌شناسی با نگرش اسلامی فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به گروه‌های اخلاق نظری و کاربردی در پژوهشکده اخلاق و روانشناسی گفت: تحقیق در مبانی نظری اخلاق اسلامی با توجه به آخرین نظریات موجود در فلسفه اخلاق در گروه اخلاق نظری این پژوهشکده صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام صادقی عنوان داشت: گروه اخلاق کاربردی به عرصه‌های مختلف عملی و حرفه‌ای موجود در زندگی بشر توجه دارد و در عرصه‌های مختلف اخلاق حرفه‌ای در حوزه‌های رسانه، اداری، قضایی و وکالت به پژوهش می‌پردازد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :