تاريخ : سه شنبه 1392/8/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28406
رونمايي از مجموعه هاي:  كنزالدعا، شناخت‌نامه نماز و کتاب صوتی رستاخیز کربلا

رونمايي از مجموعه هاي: كنزالدعا، شناخت‌نامه نماز و کتاب صوتی رستاخیز کربلا

مجموعه سه جلدی کنزالدعا، دو جلدی شناخت‌نامه نماز و کتاب صوتی رستاخیز کربلا برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) سه اثر جدید موسسه دارالحدیث صبح امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله عليها) رونمایی شد.

مجموعه سه جلدی کنزالدعا، دو جلدی شناخت‌نامه نماز و کتاب صوتی رستاخیز کربلا برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) سه اثر جدید موسسه دارالحدیث صبح امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله عليها) رونمایی شد.
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه هاي علمیه مهمان ویژه این مراسم بود و در سخنانی ضرورت پژوهش هاي حدیثي را یادآور شد و موسسه علمي فرهنگي دارالحدیث را در این زمینه مجموعه ای پیشرو و بی نظیر دانست
ايشان با تقدیر از زحمات علمی آیت الله محمدی ری شهری، آثار منتشر شده توسط موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث را آثاری ارزشمند و مفید خواند.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند «خداوند متعال دوست دارد وقتی نعمتی را به کسی می دهد آثار آن نعمت را در وجود او ببيند» آیت الله ری شهری را مصداق آن دانسته که خداوند نعمت هاي عظیمی را به ایشان عطا فرموده و امروزه آثار آن به خوبی نمایان است  و همچنين ايشان را علامه مجلسی دوران دانستند.
مدير حوزه هاي علميه در بخش ديگري از سخنانشان  موسسه دارالحدیث را مجموعه اي دانستند كه بدون هیاهو به تولید آثار گرانسنگی پرداخته که هر کدام ممتاز و داراي ویژگی های منحصر به فرد است. پژوهشکده و دانشگاه دارالحدیث از بهترین مجموعه های علمی هستند که از فهرست بلند و بالای آن نیز می توان به عظمت آن پی برد.
ايشان كتاب هاي جديد شناختنامه نماز و كنزالدعا را کتاب هايي جامع و کامل در موضوعات خود دانسته که درآن روایات و وجوه مختلف نماز و دعا جمع آوري شده است
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تاکید بر اهتمام دیگر مجموعه های حوزی به ورود در معارف حدیثی از راه اندازی جایزه ی کلینی، ویژه ی حدیث پژوهان خبر دادند که به زودی توسط مؤسسه دارالحديث راه اندازي شده و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نيز آماده همكاري خواهد بود.
در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل موسسه دارالحدیث در سخنانی با اشاره به آثار تولیدی موسسه و رویکرد پژوهشی دارالحدیث، رویکرد اصلی موسسه را در تولید آثار با دو نگاه تخصصی و عمومی دانست تا علاوه بر پژوهشگران و فرهيختگان، عموم مردم نيز بتوانند از آن ها بهره ببرند.
به گفته وی این موسسه تا کنون ۲۸۴ عنوان کتاب منتشر ساخته است که ۱۳۴ عنوان به زبان فارسی، ۹۱ عنوان به زبان عربی و مابقی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی و ... است. ايشان کتاب صوتی رستاخیز کربلا كه در اين برنامه از آن رونمايي گرديد را برگرفته از مجموعه ی هشت جلدی رستاخیز کربلا معرفی کرد که سال گذشته با توجه به دانش نامه امام حسین (ع) عرضه شده بود.
بخش دیگری از سخنرانی حجت الاسلام سبحانی‌ نیا خبر فروش اقساطی کتاب های منتشر شده توسط سازمان چاپ و نشر دارالحدیث بود که با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه انجام می شود و طلاب علاقه‌مند می‌توانند با ارایه معرفی‌نامه از مرکز خدمات، کتاب های مورد نظر خود را به صورت اقساط تهیه کنند.
سخنران دیگر جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید کام طباطبایی رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث بود؛ وی در سخنان خود با اشاره به جایگاه عظیم علوم حدیث در تبیین معارف شیعی، توجه بیشتر به این گنجینه ارزشمند را خواستار شد.
وی در ادامه کتاب کنزالدعا را تکمیل کننده کتاب نهج الدعا خواند و تشریح کرد که در این کتاب به خاص ترین ویژگی تشیع یعنی دعا پرداخته می شود و این مجموعه منحصر به فرد در ابعاد مختلف به ادعیه می پردازد.
حجت‌الاسلام سيد محمد كاظم طباطبايي در ادامه با اشاره به موسوعه امام مهدي (عج) آن را يكي از مهمترين آثار پژوهشي در حال تدوين در پژوهشكده علوم و معارف حديث دانست كه انشالله در نمیه شعبان امسال منتشر خواهد شد.
همچنین در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از اثار تازه منتشر  شده،  از زحمات حجت الاسلام و المسلمین هوشمند مدیر کتابخانه تخصصي دارالحدیث تقدیر به عمل آمد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :