تاريخ : چهارشنبه 1392/8/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28408
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:  آیت‌الله ری‌شهری، علامه مجلسی زمان است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور: آیت‌الله ری‌شهری، علامه مجلسی زمان است

آیت‌الله حسینی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله ری‌شهری رئیس موسسه دارالحدیث گفت: بنده معتقدم که آیت‌الله ری شهری، علامه مجلسی زمان است و تلاش‌ها و پیگیری های ایشان مثال زدنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حدیث نت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ۲۸ آبان در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد گفت: باید نعمت‌های خداوند را سپاس گوییم و عالمی موفق است که خود و نعمت‌های خداوند را شناخته باشد.

وی بیان داشت: موسسه دارالحدیث دارای آثار بسیاری است که در حال حاضر ۲۴۸ اثر فرهنگی از این موسسه منتشر و در جامعه رواج یافته است.

امام جمعه قم ابراز داشت: در طول تاریخ علمای اسلام تلاش‌های بسیاری برای گسترش علوم اسلامی و همچنین نشر معارف اسلامی کشیده‌اند که امروز شاهد آثار آنها هستیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: علامه مجلسی، کلینی، شیخ صدوق و دیگر بزرگانی در امر گردآوری احادیث و نوشتن کتاب تلاش کردند مایه فخر و مباهات ما هستند. طلاب ما باید قدردان این همه تلاش باشند و دیگر شاهد این نباشیم که طلبه‌ای از مطالعه کتاب کافی غافل مانده باشد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به کلام امام صادق (ع) که می‌فرمایند: اگر کسی دینش را بدون تهجد و از زبان دیگران آموخته باشد به طور قطع این دین در گذر زمان از بین می‌رود، گفت: کوه‌ها و ممکن است که از بین برود اما ایمان راسخ از بین نمی‌رود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های موسسه دارالحدیث گفت: آیت الله ری شهری، علامه مجلسی زمان خودش است که باید تجلیل در خور شأنی از ایشان شود. البته ایشان چه در دانشگاه علوم و حدیث و چه در موسسه دارای توفیقات زیادی هستند که اعظم این مسئله به خاطر وجود همراهان وفادار ایشان است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: ما قرآن نازل داریم که کلام الهی ما است و یک قرآن ساعد داریم که ادعیه ما است و باید از هر دوی آن‌ها بهره ببریم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: یکی از کارهای فاخر آیت‌الله ری شهری احیای آثار محدثان و موخران گذشته بوده که در این راستا شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر استفاده از کارهای حدیثی گفت: این موسسه در زمینه پرداختن به مسائل حدیث اهتمام ویژه دارد و حوزه باید از ظرفیت غنی این موسسه استفاده و به کارهای حدیثی بپردازد.

گفتنی است، در این مراسم از تازه‌های نشر موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث شامل «مجموعه ۳ جلدی کنزالدعا»، «مجموعه دو جلدی شناخت‌نامه نماز» و «کتاب صوتی رستاخیز کربلا» رونمایی شد.

موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با ریاست آیت‌الله ری‌شهری دارای پژوهشکده‌های علوم و معارف حدیث، تفسیر اهل‌بیت (ع)، کلام اهل‌بیت (ع)، اخلاق و علوم انسانی و دانشگاه قرآن و حدیث و همچنین سایر بخش‌های تخصصی است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :