تاريخ : پنج شنبه 1392/8/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28417
بازدید طلاب جامعه المصطفی العالمیه از کتابخانه تخصصی علوم حدیث

بازدید طلاب جامعه المصطفی العالمیه از کتابخانه تخصصی علوم حدیث

به گزارش پایگاه حدیث نت، جمعی از طلاب حوزه علمیه المهدی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه،که برای گذراندن دوره آموزشی به ایران آمده بودند، ظهر امروز ضمن بازدید از کتابخانه تخصصی علوم حدیث با مدیرامور بین الملل دارالحدیث، دیدار و گفتگو کردند.

در آغاز دیدار، حجت الاسلام حسین پور ضمن خیر مقدم به میهمانان به معرفی دو بخش آموزشی وپژوهشی مؤسسه دارالحدیث اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه قران و حدیث، از پژوهشکده علوم و معارف حدیث، پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی و پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) تشکیل شده است. .
مدیرامور بین الملل دارالحدیث، به معرفی دانشگاه علوم حدیث پرداخت و تصریح کرد: دانشگاه قران و حدیث نیز به آموزش دانشجویان در زمینه علوم و معارف حدیث می پردازد.
وی خاطر نشان کرد: دانشکده مجازی(الکترونیکی) علوم حدیث نیز از طریق اینترنت دانشجو می پذیرد. در ادامه مهمانان از کتابخانه تخصصی علوم حدیث بازدید کردند.
گفتنی است، این کتابخانه بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب را دربر گرفته است که عمده آثار مکتوب قران و حدیث را شامل می شود.
همچنین منابع حدیثی شیعی و اهل سنت جمع آوری شده و محققان از این منابع استفاده می کنند. دانش نامه قران و حدیث که مجموعه مجلدات آن به۱۰۰ جلد می رسد از منابع حدیثی کتابخانه تخصصی دارالحدیث بهره برده است.
یاداوری می شود، جمعی از طلاب حوزه علمیه المهدی که از کشورهای روسیه، تاجیکستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس، ترکمنستان برای گذراندن دوره آموزشی جامعه المصطفی العالمیه، به ایران آمده بودند، از کتابخانه تخصصی علوم حدیث بازدید کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :