تاريخ : پنج شنبه 1392/8/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28420
توجه جدی‌تر به حدیث در حوزه

توجه جدی‌تر به حدیث در حوزه

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در حوزه باید توجه جدی‌تری به علم حدیث صورت گیرد، گفت: دوسالانه جایزه کلینی طرحی است که از سوی موسسه دارالحدیث ارائه شده و با همکاری حوزه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه امروز، ۲۸ آبان در مراسم رونمایی از سه اثر جدید موسسه دارالحدیث که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: دوسالانه جایزه کلینی طرحی است که از سوی مؤسسه دارالحدیث ارائه شده و با همکاری حوزه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه بیش از پیش نیاز به کار حدیثی دارد ادامه داد: متأسفانه مباحث حدیثی و مباحثی مانند امامت کم فروغ است و همان طور که در بحث امامت کارهایی صورت گرفت باید در موضوع حدیث نیز جدی‌تر وارد شویم.
مدیر حوزه آیت‌الله ری شهری را علامه مجلسی زمان دانست و از خدمات و آثار علمی ایشان، راه‌اندازی موسسه دارالحدیث و تالیف ده‌ها اثر حدیثی و ... قدردانی کرد.
حسینی‌بوشهری افزود: باید مباحث حدیثی از سطح یک حوزه به عنوان واحد درسی تعریف شود تا طلاب پایه شش از حدیث بیگانه نباشند و در زمینه حدیث به شکل موضوعی نیز فعالیت‌های جدی‌تر انجام شود.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی محققان و طلاب حوزه از نعمت بزرگی برخوردار هستند، تصریح کرد: کسانی که در طول تاریخ اسلام مانند کلینی، صدوق و دیگران افتخار ما هستند با مشکلات بسیار زیادی به تحقیقات حدیثی دست زدند اما امروز ما از امکانات زیادی برخوردار هستیم.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: ایشان فرموده‌اند اگر کسی دینش را بر مبنای قرآن و سنت به دست آورد هیچگاه منحرف نمی‌شود اما اگر کسی دینش را از دیگران بگیرد اعوجاج می‌یابد؛ بنابراین باید مبنای دینی ما بر اساس قرآن و سنت رواج یابد.
مدیر حوزه‌های علمیه در پایان با تأکید بر رواج مطالعه در کشور اظهار کرد: متأسفانه آمار عمومی و تخصصی مطالعه در کشور اندک است و با این مقدار نمی‌توان به درجات والای علمی دست یافت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :