تاريخ : پنج شنبه 1392/8/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28421
توسعه تعاملات فرهنگی دارالحدیث با دانشگاه ریوکوکو ژاپن

توسعه تعاملات فرهنگی دارالحدیث با دانشگاه ریوکوکو ژاپن

به گزارش پایگاه حدیث نت، پروفسور سانو توسئی، استاد دانشکده روابط بین فرهنگی دانشگاه ریوکوکو ژاپن، به همراه هیئتی از این دانشگاه روز شنبه 25 آبانماه، ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه دارالحدیث، با حجج الاسلام طباطبایی و حسین پور دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست معاون امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، به معرفی بخش های مختلف مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اعم از دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث پرداخت و در این باره به سابقه فعالیت های گذشته پژوهشگاه و دانشگاه اشاره کرد و گفت در این مؤسسه آموزش و پژوهش پشتوانه یکدیگر است.
حجت الاسلام حسین پور در ادامه به معرفی کتاب منتخب میزان الحکمه، اثر آیت الله ری شهری پرداخت.
پروفسور سانو توسئی، پس از بازدید از مخزن کتابخانه تخصصی علوم حدیث، علاقه بسیاری به کتاب نهج البلاغه نشان داد.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، نیز در دیدار با هیئت علمی ژاپنی به مسؤلان دانشگاه ریوکوکو ژاپن پیشنهاد داد: کتاب نهج البلاغه و منتخب میزان الحکمه از سوی دست اندرکاران دانشگاه ژاپنی به زبان مقصد ترجمه شود.
هیئت ژاپنی نیز، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک زمینه تفاهم و تعامل بیشتر با مؤسسه دارالحدیث برقرار شود تا ضمن آشنایی با فعالیت های پژوهشی دارالحدیث در بعد بین المللی از ظرفیت های این مجموعه بیشتر بهره مند شوند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :