تاريخ : یکشنبه 1392/9/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28429
نظر به تحول علوم انسانی در چشم‌انداز دانشگاه قرآن و حدیث

نظر به تحول علوم انسانی در چشم‌انداز دانشگاه قرآن و حدیث

مدیر روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه سند چشم‌انداز دانشگاه قرآن و حدیث به منظور ایجاد تحول مثبت در علوم انسانی طرح‌ریزی شده است، اظهار داشت: گسترش دانش‌های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث و ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث از اهداف این دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین «سروش» صبح امروز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حدیث نت، اظهار داشت: دانشگاه قرآن و حدیث از سال ۱۳۸۴ به جذب و آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‌های مختلف علوم قرآن و حدیث اقدام کرده است.
وی خاطر نشان کرد: مقطع کارشناسی پذیرش از سه گروه آموزشی در رشته های علوم حدیث (حضوری و مجازی) علوم و معارف قرآن(حضوری و مجازی)؛کلام اسلامی و فقه و حقوق اسلامی صورت می پذیرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث بیان داشت: رشته علوم حدیث در چهار گرایش، علوم حدیث گرایش تفسیر اثری (حضوری و مجازی)، علوم حدیث گرایش نهج البلاغه (حضوری و مجازی)، علوم حدیث گرایش کلام و عقائد (حضوری و مجازی)، علوم حدیث گرایش اخلاق ارائه می شود.
حجت الاسلام «سروش» اظهار داشت: همچنین رشته های علوم قرآن و حدیث (حضوری و مجازی)، فقه و مبانی حقوق اسلامی، ارتباطات گرایش حج و زیارت با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، علوم و معارف نهج البلاغه، تفسیر روایی ، روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا، مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون «قم»، تفسیر تطبیقی «قم»، علوم حدیث تطبیقی «قم»، علوم قرآن و حدیث قم وتهران، کلام امامیه قم وتهران، مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق در دانشگاه قرآن و حدیث ارائه می شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار دانشجو در رشته های ارائه شده در حال تحصیل هستندیادآور شد: تاکنون یک‌هزار و ۲۸ نفر از مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث به معرفی مرکز آموزش الکترونیکی پرداخت و گفت: به منظور گسترش برنامه‌های آموزشی دانشکده با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایگاهی با عنوان دانشگاه قرآن و حدیث در اینترنت ایجاد شده است.
وی بیان داشت: علاقه‌مندان با ثبت‌نام در این مرکز می‌توانند با مراجعه به پایگاهwww.qhu.ac.irدر هر ساعت از شبانه روز، دروس ارائه شده در این مرکز را به صورت مجازی بگذرانند و در پایان دوره، مدرک رسمی مورد تأیید وزارت، تحقیقات و فناوری را دریافت کنند.
گفتنی است، دانشگاه قران و حدیث در قم، و در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :