تاريخ : دوشنبه 1392/9/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28476
ارائه خدمات مشاوره در دانشگاه قرآن و حدیث

ارائه خدمات مشاوره در دانشگاه قرآن و حدیث

واحد مشاوره و بهداشت دانشگاه قرآن و حدیث با حضور چهار روانشناس با تجربه، با تحصیلات عالی حوزوی و تحصیلات روانشناسی دانشگاهی، خدمات مشاوره ایی ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین کیومرثی مدیر واحد مشاوره و بهداشت دانشگاه قرآن و حدیث در گفتگو با پایگاه حدیث نت اظهار داشت: واحد مشاوره حدیث مهرماه 1391 در دانشگاه پردیس تهران قرآن و حدیث راه اندازی شد و در قم نیز به همت معاونت فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث در خرداد 1392 کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: از آغاز فعالیت این واحد، تا امروز 80 ساعت مشاوره فردی انجام شده است. ارائه خدمات مشاوره ایی توسط چهار روانشناس با تحصیلات عالی حوزوی و تحصیلات روانشناسی دانشگاهی با سوابق طولانی کار کلینیکی صورت می گیرد. مشاوران همچنین در بخش پژوهش مطالعات بین رشته ای به دنبال ایجاد نظریه متعالی روانشناسی اسلامی در پژوهشگاه قرآن و حدیث هستند.
مدیر واحد مشاوره و بهداشت دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: خدمات مشاوره فردی برای کلیه دانشجویان رایگان است و کارمندان مؤسسه دارالحدیث و کلیه علاقه مندان، می توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.
حجت الاسلام کیومرثی خاطر نشان کرد: نشست های آینده این واحد عبارت است از، کارگاه «مدیریت استرس در خانواده» توسط حجت الاسلام عباسی؛ کارگاه «تغییر مثبت در عادت های آزاردهنده» توسط حجت الاسلام عباسی؛ رضایت از زندگی؛ خویشتنداری جنسی؛ مهارت مدیریت زمان در برنامه ریزی درسی ـ شغلی؛ اعتماد به نفس؛ پیشگیری از اعتیاد در خانواده؛ مقابله با خلق منفی؛ شاد زیستن؛ مهارت های مطالعه(افزایش تمرکز و حافظه)؛ ارتباط در سیستم خانواده توسط استاد جمشیدی(این کارگاه در سه جلسه برگزار خواهد شد)؛ مهارت های تفکر؛ همسر گزینی(ازدواج پایدار)؛ مهارت ها و فنون تربیت کودک بر اساس تربیت اسلامی.
وی در ادامه افزود: برای ورودی های مقطع کارشناسی سال 92 دانشگاه قرآن و حدیث نیز بر اساس هماهنگی صورت گرفته پرونده بهداشتی ارائه شود. همچنین ارائه پیامک های مشاوره ایی، از دیگر خدمات واحد مشاوره و بهداشت دانشگاه قرآن و حدیث است.
گفتنی است، کارگاه «مدیریت استرس در خانواده» از سری برنامه های واحد مشاوره و بهداشت دانشگاه قرآن و حدیث روز دوشنبه 18 آذرماه با حضور دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث و کارمندان مؤسسه دارالحدیث، در تالار علامه مجلسی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :