تاريخ : دوشنبه 1392/9/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28503
نشست پاسخگویی به شبهات شبکه های ماهواره ای با موضوع قیام امام حسین(ع) برگزار شد

نشست پاسخگویی به شبهات شبکه های ماهواره ای با موضوع قیام امام حسین(ع) برگزار شد

نشست تخصصی بررسی و پاسخگویی به شبهات شبکه های ماهواره ای با موضوع قیام امام حسین(ع) با حضور حجج الاسلام و المسلمین محمد رضایی و سید محمود طباطبایی در تالار شیخ صدوق دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

در این نشست که بعداز ظهر یک شنبه ۲۴ آذرماه با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه قران و حدیث برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی کارشناس شبهات رسانه ای و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود طباطبایی، از مؤلفان دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع)، شبهات قیام عاشورا در شبکه های ماهواره های وهابی را بررسی کردند.
حجت الاسلام رضایی در این نشست بخشی از گفتگوهای مغرضانه وهابیت در برنامه های ماهواره ایی را که با هدف تلاش برای مصادرۀ عاشورا به نفع خود، ایراد شده بود، پخش کرد.
وی درباره دیگر اهداف برنامه سازان این شبکه ها افزود: تلاش برای تقلیل جایگاه کلامی/تاریخی عاشورا؛ تلاش برای فرافکنی جنایات عاشورا، تلاش برای وارونه سازی واقعیت ها، تلاش برای تخریب و یا تضعیف فرهنگ عاشورایی از دیگر اهداف آنان است.
این کارشناس شبهات رسانه ای اظهار داشت: تهیه کنندگان برنامه های وهابی با فرایند عملیاتی اقدام به تهیه سریال سازی مانند سریال الحسن والحسین، همچنین شبهه افکنی برنامه سازی های مستند و زنده گسترده در فضای شبکه های تلوزیونی می کنند.
حجت الاسلام رضایی بیان داشت: شبکه های تلوزیونی مغرضانه با تکه برداری از برخی روایات، طرح مسئله می کنند، واین در صورتی است که وقتی شبه ای مطرح می شود در مقام پاسخگویی باید نظامواره اندیشه شیعه ، فرهنگ شیعه ، کلام شیعه بررسی شود.
وی اظهار داشت: باید نگاه بین رشته ای به تحصیلات دانشگاهی وارد کنیم و دانشجویان ما با اهداف این شبکه های ماهواره ای که مغایر با مکتب شیعی خبرپراکنی می کنند آشنا شوند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام طباطبایی از پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث با استناد به دانشنامه امام حسین(ع)، بدعت های مطرح شده از سوی شبکه های تلوزیونی مغرض را واکاوی کرد.
گفتنی است، نشست تخصصی بررسی و پاسخگویی به شبهات شبکه های ماهواره ای در خصوص قیام امام حسین(ع) روز یکشنبه ۲۴ آذرماه در تالار شیخ صدوق دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :