تاريخ : شنبه 1392/10/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28544
قال رسول الله(ص): ان الله تعالی یحب اذا عمل أحدکم عملا أن یتقنه

قال رسول الله(ص): ان الله تعالی یحب اذا عمل أحدکم عملا أن یتقنه

حجت الاسلام والمسلمین «سید کاظم طباطبایی»، در مراسم تواصی به حق این هفته دارالحدیث، گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند: خداوند دوست دارد هنگامی که یکی از شما کاری را انجام می دهد آن را همراه با استواری و استحکام لازم انجام دهد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، در ادامه اظهار داشت: مدتی است، که در حال مطالعه کتاب سیره نبوی هستم. این کتاب با تلاش آیت الله ری شهری و همراهی پژوهشکده علوم و معارف حدیث در سال آینده و در هفت جلد منتشر می شود.
وی بیان داشت: سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) در این کتاب به مخاطبان عرضه شده و در میان کارهایی که پیامبر اصرار بر انجام آن داشته اند برخی کارها است که نقش بنیادین دارد.
حجت الاسلام «طباطبایی»، خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که پیامبر هم در سخن و هم در عمل به آن تاکید داشته اند بحث استواری در کار(اتقان) است.
وی افزود: شخص پیامبر اکرم(ص) در مورد دفن دو مورد(فرزند گرامیشان ابراهیم و سعدبن معاذ) شخصا وارد شدند و استواری در کار را بنا نهاده اند.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث تصریح کرد: استواری در کار در فرهنگ ما وجود ندارد، در حالی که اتعان در یک کار گروهی و پژوهش، اثر مستقیم دارد.
حجت الاسلام «طباطبایی»، اظهار داشت: در یک طرح پژوهشی گروه های متفاوت کار می کنند، اگر گروهی که کار خود را ناقص انجام دهد و نتیجه کار آن از استواری لازم برخوردار نباشد، متن نهایی استواری لازم را نخواهد داشت و در این صورت زحمات دیگران و حق دیگران ضایع می شود.
وی تاکید کرد: پیامبر(ص) اصرار داشتند، در کارهای فردی و اجتماعی اصل حاکم بر کار شما دقیق، همراه با انضباط لازم، شایستگی سطح بالا و دقیق باشد.
حجت الاسلام «طباطبایی»، با اشاره به بیانات پیامبر اکرم تصریح کرد: تمام دست اندکاران خدمت به علوم حدیث در یک عامل مشترک هستند، و آن استواری در کار است.
وی بیان داشت: اگر می خواهیم مطابق سبک زندگی پیامبر اکرم عمل کنیم، در تمامی کارها به ویژه در کارهای جمعی استواری و استحکام(اتقان) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
گفتنی است، مراسم تواصی به حق هر هفته روزهای چهارشنبه، با حضور دست اندر کاران دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه قران و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث، برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :